Jump to content
PyroForum.nl

DEDICATED SERVER


gamekeeper

Financiering server  

53 members have voted

  1. 1. Hoeveel zou je bij willen dragen?

    • ?0,50 p/m (?6 p/j)
      4
    • ?1,00 p/m (?12 p/j)
      11
    • ?1,50 p/m (?18 p/j)
      3
    • ?2,00 p/m (?24 p/j)
      10
    • ?3,00 p/m (?36 p/j)
      3
    • ?4,00 p/m (?48 p/j)
      0
    • >?4,00 p/m
      2
    • NIETS
      20


Recommended Posts

  • Root Admin

Beste forumlieden, ik heb zojuist de kans gekregen om GamekeeperPyro op een dedicated server over te laten gaan. Bij DeDS hebben ze nieuwe servers aangeschaft en de oude is nu beschikbaar.

Probleem is dat ze er 35 euro per maand voor willen hebben. Ik zelf heb geen zin om dat bedrag volledig uit eigen zak te betalen (€ 420 per jaar :mellow:). Dikke kans dat ik er ook geen reclame (GoogleAds) op mag zetten om de kosten te dekken (het gesponsord etc.).

Een aparte server biedt veel nieuwe mogelijkheden voor de site (en community). In ieder geval zal er een goede en snelle (100MBit!) FTP komen. Verder zat ik te denken om een streaming high-resolution TV-kanaal te beginnen, met 24/7 vuurwerkshows, documentaires, eigen materiaal van members etc. Ik krijg root-rechten over de machine dus er kan zo goed als alles opgezet worden.

De specs van de server zijn:

moederbord: Asus P4B
cpu: Intel P4 1,7GHz
ram: 1GB 133Mhz
harddisk: 80GB Maxtor
harddisk: 160GB Seagate

Normaal zou een vergelijkbare server minstens het drievoudige kosten (link), het is dus een koopje. Ook omdat dataverkeer min of meer vrij is (ik schat tot 2TB p/m geen probleem is).

Mijn vraag is dus, hoe denken jullie hierover en in hoeverre zijn jullie bereid om er aan mee te betalen? (als iedereen een biertje per maand minder drinkt is het bedrag zo bij elkaar :rolleyes:)

Betalende members zullen uiteraard VIP-treatment krijgen (;)). Hierbij te denken aan een extra logo ("betalende member"), extra ruimte, etc. etc.
Link to comment

Ik kan wel 2-3 euro per maand missen ofzo, maar ik heb liever dat ik aan het begin van het jaar meteen het jaarbedrag ofzo kan geven, want geloof het of en niet soms staat er helemaal niks op me bankrekening :mellow: .

Maarja het forum zoals het nu is vindt ik ook wel goed...



Lttrrzz

Link to comment

Maar idd, het word natuurlijk interresanter naarmate er meer members mee zouden doen, als we op de 35 members zaten is het maar een euro per maand, als er 70 mee doen 0,50 cent per maand, dus hoe meer er meedoen hoe beter het word..



Lttrrzz

Link to comment

Nou als het mij lukt om die dikke "BOEM" in mekaar te zetten krijg je gegarandeerd geld:P

Ik ben nieuw hier dus ik kijk eerst rond en als het me hier goed bevalt ben ik bereid om mee te betalen. Die streaming zou echt wel vet zijn:). Mare als ik zou betalen, zouden de andere mensen me ook ietsje meer kunnen helpen met het bouwen van knallers? Ik bedoel met de dingen die nu niet gepost mogen worden.

mvg H8Machine

Link to comment
We maken het mensen die ons zoeken wel heel makkelijk dan, wat geld naar je over maken.. Hun kijken jouw rekening na, en ze hebben zo iedereen..

Ik pas wel een beetje op.. :mellow:

En tenslotten, gk weet je wel hoeveel tijd er in gaat zitten om de boel zover te krijgen..?


Het is misschien wat gevaarlijk maar zo erg is het eigenlijk ook weer niet hoor. Het is niet dat ze onder jullie terroristen gaan zoeken, ze weten wel dat die hier niet zitten. En als ze GK zouden pakken gaan ze niet direct elke rekening die ooit iets bij hem heeft gestort nagaan of die ook niet illegaal bezig is hoor. :rolleyes:

Anders kan je het nog altijd via gewone post versturen.
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...