Jump to content
PyroForum.nl

Beginner


Beginner

Recommended Posts

Hallo,
Ik ben 15 jaar en word dit jaar 16. Ik heb 2 jaar scheikunde op HAVO niveau gehad. Ik vond scheikunde altijd al leuk vooral door pyrotechniek :P . En de dingen die ik al heb gedaan is het destilleren van alcohol, zout uit water halen door het in te dampen en nog veel meer.

Ik heb de KAS-SUIKER rookbom vaak gemaakt, fonteinen en mealpowder maak ik af en toe.
In week 5 of 6 van januari ga ik een KNO3-Suiker rookbom maken. Misschien maar ik er wel een filmpje van.

Ik weet dat dit al vaak is gezegd maar ik wil het wel nog een keer zeggen voor de mensen die het nog steeds niet begrijpen: Als je je bronnen zelf gaat zoeken ga je het ook zelf sneller vinden. Daarmee bedoel ik, hoe vaker je je eigen bronnen zoekt hoe makkelijker je je eigen bronnen kunt vinden. En door zelf informatie te vinden over de stoffen die je nodig hebt word je steeds beter in scheikunde. Ik hoop ik diegene voor wie het is bedoeld genoeg heb geïnformeerd.

Link to comment

Ik zoek meestal het probleem op op dit forum en andere sites. Want anders worden de topics heel vol, zoals de KAS-Suiker rookbom topic :P. En zelf het probleem proberen op te lossen is beter voor je kennis over pyrotechniek :D .

En ik heb een vraagje of dit klopt: H<sub>2</sub> + CO<sub>2</sub> ------> H<sub>2</sub>O +CO
Ik heb het op een site gezien maar er stond alleen dit: H<sub>2<sub> + CO<sub>2</sub> en verder niks.

(Volgens mij doen de subs het niet)?

Link to comment

ff Gegoogled voor jou:
klik

3.4.2 Van CO2 naar CO
Het Fischer-Tropsch proces kan ook een andere functie krijgen, die in het engels water-gas-shift genoemd wordt. Onder bepaalde condities (50 tot 100 bar bedrijfsdruk) en gebruikmakend van bepaalde katalysatoren (Al-Cu-Zn-oxides) kan de volgende reactie bewerkstelligd worden:
CO2 + H2 → CO + H2O

'k Weet niet of je dit zocht, maar dit had je dus ook zelf kunnen vinden...

iig Welkom! :D

en je moet [ & ] gebruiken jaja :P
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...