Jump to content
PyroForum.nl

Recommended Posts

  • Replies 341
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik zou persoonlijk zeggen IP-BAN, het forum moet netjes blijven maar als je zulke uitspraken krijgt is het wel duidelijk dat die persoon hier helemaal NIET thuishoort op dit forum!
Wat de Mods ermee doen is hun keuze en hopelijk rechtvaardig!

@polokeeper:
Een ongeluk schuilt in een klein hoekje en je leert uit je fouten!
Dan nog is dat geen reden om zomaar iemand te gaan uitschelden.

Edited by fyver
Link to comment

Ik had laatst een vroegtijding ontsteking. Ik had een simpel bengaals vuurtje gemaakt met rietje gevuld met kaliumnitraat/suiker als lont. Meteen tijdens het afsteken viel een klodder branddende mix op mijn bengaals vuurtje, die dus meteen ontstak. Ik heb alleen een kleine brandwondje, verder niks.

Ik hoef niks te zeggen over polokeeper. Dat hij een idioot is weet ik toch wel, uit de vragen die hij mij vaak stuurde.

Link to comment

Vandaag nog AN laten droogkoken dammit, Zit ik een hele complete spoonfeed te geven over mijn pan/hotplate-methode :rolleyes: gebeurd dit :o

Heel de schuur wit van de smoke :)
Dattie buurt niet dacht dat ik brand had valt me alles mee.

Verder nog eens een keertje +-60 graden zwavelzuur ongelukje gehad ooit, Zonder gevolgen overigens
K'heb altijd een emmer water aan mijn zijde.

Edited by High Density
Link to comment
Guest Richard

Goeie grap is dit. Blijkbaar is Polokeeper een dusdanig dom gezwel dat hij het bericht ook naar mij stuurt.

fucking mogool
wat denk je wel niet kut pyromaantje.
beetje warnings uit te delen aan andere gasten. denk dat je alles bent maar in feite ben je zon nerdje die sociaal een nul is. haha
jij snapt er echt niks van he.
lelijkerd ik hoop dat je jezelf nog een keertje opblaast.
beetje bommetjes maken en dan denken dat je vet stoer bent flikker.


Flamen is niet toegestaan, maar dit is een uitzondering. Hier hoeven verder geen woorden meer aan vuil gemaakt te worden. Blijf naast deze en enkele andere post's dus Ontopic!

Zoveel zal hij hier inmiddels niet meer posten. Ghehehehehe......
Link to comment

Gisteren iets ongelukkigs gedaan, met wat vervelende gevolgen...

Ik was voor het eerst DS aan het maken en was iets te onvoorzichtig met het opgeloste zilver in HNO3. Omdat er onder in mijn reageerbuis wat residu lag na het oplossen ben ik met een pipetje de oplossing in een bekerglas over gaan brengen. Door mijn klunzigheid en het vasthouden van veel dingen tegelijk heb ik toen ongeveer 1mL over mijn hand gespoten in plaats van in het bekerglas. Dit werd al snel donkerrood van kleur, en nu zit er een niet weg te krijgen zwarte dikke lijn over mijn hele hand heen :rolleyes:. Waarschijnlijk gewoon onderhuids zilver. Ik vraag me wel af hoe lang het gaat duren voor het weg is.

Na deze eerste klunzigheid kwam de tweede. Ik had mooi lichtbeige DS gekregen, en van de net afgefiltreerde pasta heb ik toen een kleine hoeveelheid (zo groot als een erwt) nat op mijn hete kookplaatje gelegd. Dit dampte mooi in, en toen wsa het afwachten. Ineens een ontzettende PETS, waar ik van schrok, waarna ik mijn filterhouder met filter + DS omstootte met mijn voet. Kortom, al het werk voor DS over de grond en een zwarte hand...

Toen heb ik maar een nieuwe batch (van 1g 1e gehalte zilver) gemaakt, want ik was erg onder de indruk van de pets die het gaf.

Edited by superman21
Link to comment

Zojuist mijn eerste pyro-ongeluk meegemaakt. :)

Ik had net een nieuwe rammer, dus ik wilde eens iets met rocketry gaan doen. Ik maakte een 3/4 inch motor met 15 gram sas (80% 63/35 candy en 20% 70/30 KClO3/Na-Benz.) en ramde dit in mijn huls, samen met een nozzle en eindstop. Daarna wilde in de nozzle boren, en ik pakte daarvoor een (vrij versleten) 3,5 mm boortje. De boor stond nog op de hoogste stand, en ik jaagde door mn eindstop heen. toen ik ongeveer 30 mm geboort had, opeens een doffe knal, piep in de oren, en een schuur vol rook. Best wel schrikken dus... :rolleyes:

Nu is mijn vraag;
Is het uberhaubt verantwoord om eeen dergelijk sas de boren, en zo ja, hoe kan dit veiliger? (lagere stand, scherpere boor, smering misschien?)

Link to comment
(lagere stand, scherpere boor, smering misschien?)


Zo'n boortje wordt makkelijk 500+ graden als je door een hard materiaal boort (betoniet)
Genoeg zelfs om de slijtage van het boortje te versnellen.

Langzaam boren en af en toe de boor koelen, En even aan de tip voelen :rolleyes:
Na de betoniet de boor wisselen voor een scherpe :)
Link to comment

KClO3/NaBenzoaat = Whistle. En dus erg frictie gevoelig. Een motor met whistle mag je dus nooit boren!
Gebruik een goede tool die gelijk een core maakt, als je die niet hebt probeer dan heel langzaam met de hand te boren. Dus nooit mechanisch.
Bij het boren van nozzles (Wat goed kan bij BP motoren of kale RC) gebruik dan een schroefmachine met een boortje erin op de allerlaagste stand. Een fullsize elektrische boor draait namelijk bijna altijd te hard om veilig te blijven.

Link to comment

Ik heb wat meer onderzoek naar de betreffende compositie gedaan. Ik heb geprobeert diverse 3/4 inch pijlen te maken. Een 5 mm nozzle, en een 50% core gaf nog een CATO. In een slappe huls heb ik het zojuist zelfs als report gebruikt. Het is veel te krachtig voor rocketry, tenzij je met endburners of nozzleloze rockets wilt gaan werken. :rolleyes:

Dus erg gevoelig en te krachtig, nog nog maar even een reden te geven om die troep niet te maken... :)

Edited by Leander
Link to comment

Als je dat expres gaat doen vraag je er ook om om in dit topic weer te mogen posten. Als je dat lukt. Wil je aan de N2O zou ik toch gewoon een bak met patronen kopen, een stuk veiliger en ook beter. Opzich wel geinig overigens, met drie slagroomspuiten lukt het ook aardig goed. :rolleyes:

Edited by Nitroglycerin
Link to comment
Als het wit van de rook stond, was er dus geen NO2 bij...


NO2 hoeft niet altijd bruinkleurig te zijn hoor, ik weet niet of je al eens witte rook uit een fles salpeterzuur hebt zien komen.

In ieder geval even een betrouwbare bron (Woelen):
http://chemixtry.be/index.php?showtopic=20...indpost&p=26279
Wat ik verder verwacht is dat inderdaad de NH4NO3 flink aan het ontleden was, waarbij N2O, maar ook NO en NO2 kunnen ontstaan. De laatste twee zijn echt levensgevaarlijk (lees de topic van TN over NO2 maar eens).
Link to comment

×
×
  • Create New...