Jump to content
PyroForum.nl

Recommended Posts

Zoiets heb ik ook gehad met een brandbom. Ik gooi hem op mijn bed neer en ''woeishh'' zij 'ie.
Mijn zelf gemaakte brandbom maakte een paar prachtige gaten in het beddengoed. En mijn hart
die zat ergens ehh ,,, In mijn keel met een slag van 300.

Hehh hehh vanmiddag had ik een zelfgemaakte cake afgestoken. En ik moet zeggen de eeste 2 schoten
gingen goed, maar bij de derde zag ik dichtbij iets branden. Tergelijk knalde een paar stars
naar mijn gezicht. Ik maakte me natuurlijk zo snel uit de klompen en rende weg, wat bleek nou
de cake was omgepleurd. Ik heb een tip voor de gene die zelf cakes maken verzwaar de boel!

oja alvast de beste wensen voor 2007

Link to comment
  • Replies 341
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Het is er ook echt de tijd van het jaar voor :D

Zonet bij het carbidschieten:
Fakkels gingen steeds stuk, dus nieuw idee: een astronaut in de bodem door het gaatje drukken, die dan aansteken zodat de hele zooi tot ontploffing komt...
Ik stak hem dus aan (was als enige gek genoeg om 't te proberen), maar er ontsnapte waarschijnlijk alsnog gas :P
Daar stond ik dus met m'n aansteker... Zo'n knallende melkbus op 1 meter afstand merk je toch wel ff (...aan je oren) :(

Link to comment

We waren bij een vriend van mij thuis, toen gingen we naar buiten, kwam er een dikke pijl op het balkon van zijn buren, bijna hele huis afgefikt, was een zware pijl met een shell erop, wss een paar stars in zijn huis,
ik heb hem nog een gelukkig nieuw jaar gewenst maar daar was ie niet blij mee :(

Heb echt veel "bijna" ongelukken gezien vanavond, stond echt veel wind er zijn echt veel pijlen of-course gegaan....(niet van mij :D )

Ik zag ook veel shells dik of course gaan, en gewoon ramen raken en ook mensen :P .
Er was echt veel siervuurwerk vanavond was echt een geslaagde avond... :D

Iedereen nog een veilig nieuw jaar :D



Ltttrz

Link to comment

ik had perongeluk iets te veel whistle als booster gebruikt voor een zelfgemaakt mortiertje, ik hoorde een ontiegelijk harde knal en dacht dat hij al op de grond was afgegaan maar het bleek dat de hele buis kappot was geknald en de mortier ontiegelijk hoog de lucht in vloog.,



gelukkig nieuwjaar iedereen :P

Link to comment
Het is er ook echt de tijd van het jaar voor

Zonet bij het carbidschieten:
Fakkels gingen steeds stuk, dus nieuw idee: een astronaut in de bodem door het gaatje drukken, die dan aansteken zodat de hele zooi tot ontploffing komt...
Ik stak hem dus aan (was als enige gek genoeg om 't te proberen), maar er ontsnapte waarschijnlijk alsnog gas
Daar stond ik dus met m'n aansteker... Zo'n knallende melkbus op 1 meter afstand merk je toch wel ff (...aan je oren)


Strijker aftapen met schilderstape, zodat het perfect in het gat past met wat aandrukken. Strijker erin doen, water en carbid, laten gassen en dan de strijker aansteken. 1 op de 20 schoten knalt alleen de strijker, maar dat is ietwat slordig aftapen en plaatsten.

Oja, en bij ons ook nog een ongeluk. Een vlinder knalde, en een paar goede stukken tegen mensen aan. Enkel wat schaafwonden. En een vuurpijl die afging langs iemands gezicht, die kreeg een stuk van de vuurstaart over zijn oog. Was niet ontzettend ernstig, maar wel schrikken.
Link to comment

Met oud en nieuw heb ik zelf slechts een klein brandwondje op mijn vinger van zo'n irritant lontje...
Wel stak een vriend van me een rotje af, en hoorde toen een behoorlijke knal ( van mij ) en toen lette hij dus alleen maar daar op, en vergat het rotje weg te gooien... Is niet heel erg.

Link to comment

Bij mij in het dorp was een vuurwerkshow (niet uitgevoerd door profs). Er viel een sierpot om en die schoot onder een kinderwagen door. :P
Gelukkig konden ze de pot snel een andere kant op richten... Verder is hier niet veel bijzonders gebeurd.

Link to comment

2 jaar geleden, vuurpijl viel om, vlak langs mijn gezicht trappenhuis in, harde echo als gevolg.

1 jaar geleden, cake(?), ding die allemaal dingen de lucht in schiet waarna ze in de lucht een mooi effect
geven viel om, brand plek op mijn broek, buurman bijna gewond in het gezicht.

Dit jaar, pot viel om schoot tegen auto`s aan en draaide zich om bij ieder schot, veel geschreeuw. Maar uiteindelijk geen gewonden. Ook (bijna) geen schade.

Ieder jaar gebeurt wel wat, maar dat kan je beter voor lief nemen.

Link to comment

Met mij niets gebeurd dit jaar. Ik schijn een erg goede beschermengel te hebben. :P

De vuurpijl (commerciële) die afboog door de wind en 1m boven mijn hoofd zijn break maakte raakte niet mij maar een paar vrienden die verderop stonden.
Een andere vriend heeft een rotje in zijn hand gehad. Lontje schoot opeens naar binnen. (bp tip verkeerd bij dat lontje, was helemaal bp gecoat, dan werkt het als een soort black/quickmatch)
Nog iemand had te kampen met een omgeflikkerde flower thunder battery. Dus de zware (illegale) nitraatknallen vlogen je om de oren. Maar knalden gelukkig gewoon op de open straat.

Als laatste vuurpijl gezien die in plaats van omhoog te vliegen gewoon een enorme KABOOOOM gaf. Ook wel interessant op zich. :D Fabrieksfoutje oid.

Link to comment

Ik had deze jaarwisseling één ongelukje buiten en eentje in mijn kamer.

De eerste was een gloednieuwe rol visco van een (voor mij) nieuwe leverancier, dus ik ging de brandsnelheid even testen met 10 cm lont. Ik had het eindje vastgetaped, maar een poosje na het aansteken schoot dit los waarna het wegvloog en een mooi brandgaatje in mijn vloer maakte.

Het tweede ongeluk was een vuurpijl, die zijn prachtige payload (blauwe stars met crackling) op 2 meter hoogte liet afgaan. Dit veroorzaakte nogal wat brandplekjes in mijn jas, omdat ik zo stom was om er min of meer naast te gaan staan.

Link to comment

Ik heb met pyro nog nooit ongelukken gehad eigenlijk.. Naja op een bakje houtskool laten vallen na wat op tapijt een tyfuszooi geeft overgins...

Ik heb ook nog wel eens een tafel vol aceton gehad toen ik er achter kwam dat die goedkope plastic bekertjes goed oplossen in aceton.

Nou ga ik bij het afsteken van zelfgemaakte pyro-dingen meestal ruim er vanaf staan aangezien raketten bij mij wel eens de verkeerde kant op gaan en mortieren soms ontploffen :P .

Link to comment
Bij mij in het dorp was een vuurwerkshow (niet uitgevoerd door profs). Er viel een sierpot om en die schoot onder een kinderwagen door. :P
Gelukkig konden ze de pot snel een andere kant op richten... Verder is hier niet veel bijzonders gebeurd.


Welke moeder haalt het dan ook in haar hoofd om met een kinderwagen buiten te gaan staan op 31 december :D :(
Link to comment

Toen ik een paar uur geleden salpeterzuur 60% aan het indampen was tot het azeotroop, viel mijn kerverse kwikthermometer tien centimeter naar omlaag, in het bekerglas met heet salpeterzuur. De tip van de thermometer brak, het kwik liep eruit, met veel bruinrode NO2 tot gevolg, nog een geluk dat ik de proef buiten uitvoerde. Het bekerglas viel om in het heetwaterbad. Na een kwartier heb ik dan de inhoud in een lege PE-fles gegoten (--> chemisch afval) en m'n glaswerk e.d. met veel water gereinigd.
Maarja het zijn dingen die gebeuren...

Voor de rest heb ik nog maar weinig ongelukken gehad; een KAS/suiker rookbom die afging bij het drogen in de oven... Heel de keuken gehuld in dichte rook. Mijn ma was nog niet zo boos, ik moest natuurlijk wel de oven grondig schoonmaken ^^.

Link to comment

Oei da's zonde van je Thermometer, en kwik is ook niet lekker.

Ik heb precies hetzelfde gehad met die KAS-suiker rookbom in de oven, behoorlijk lang geleden.
Mijn ouders waren ook niet boos, ik mocht het alleen nooit meer doen ( goh :P ) . Vervolgens heeft me moeder de oven schoongemaakt !

Link to comment
Oeh, dat is inderdaad echt zonde! Maar waarom heb je het weggegooit? :( Kwinknitraat is waardevol, en leuk om kwikfulminaat mee te maken. Maak je dat ook eens, wel leuke synth :D .


Het bekerglas was omgevallen in het heetwaterbad met relatief vuil regenwater, dus dat zou niet echt een nette synth geweest zijn en met kwikverbindingen werken doe ik niet graag. Nuja ik heb het nog niet weggesmeten dus misschien bedenk ik me nog...

Ik heb in zekere zin nog geluk, beeld je in dat de thermometer op de grond gevallen was en de vloer van mijn labotje vol met fijne kwikdruppeltjes had gezeten :P. Ik moet er niet aan denken.
Link to comment

Inderdaad erg vervelend, ik heb het ook gehad in mijn lab(je). Ontzettend vervelend. Ik had het in eerste instantie weggehaald met een spuit, maar later bedacht ik me. Ik heb de hele tegel eruit gesloopt en op de omringende tegels zwavel gestrooid. Ik neem aan dat ik nu al weer een geschat half jaar veilig ben, en anders. Tsja. Bang voor de dood ben ik niet. (Ik zeg niet dat ik dood wil) Dan maar een keer een kankeronderzoek, in vroege stadia ben je er meestal gewoon goed te redden. Een uur met kwik spelen is even erg als langs een oude bus lopen die optrekt. En nu is de vloer er daar toch uit, dus ik ben in iedere geval nú wel veilig.

Link to comment

:( Dan was hij lekker bezig!
:P Waarom heet het ook alweer pikrinezuur? :D
Maar goed, dan heeft hij niet echt veel erover gelezen voor hij de synth deed..

Over het kwikfoutje, erg jammer van je thermo. En ik zou dat kwiknitraat idd niet meer gebruiken.
Verder raad ik je ook aan 'gewone' thermometers met rode alcohol te kopen, dat is een stuk minder gevaarlijk als het breekt.

Link to comment

KAS-suiker in de fik in de oven is wel m'n grootste ongeluk geweest, het hele huis stond grijs en m'n ma was lekker boos dat de oven helemaal smerig was. Ook ging een keer mijn aansteker(namaak zippo) aan terwijl ik hem aan het vullen was, de hele aan steker stond in de brand en mijn hand waar benzine op zat brande ook, voelde ik raar genoeg niets van.

Link to comment

Dat KAS-suiker-ongeluk klinkt me bekend in de oren :D .


Ik was nog een ongeluk(je) vergeten:
Een half jaar geleden vond ik in de kelder een petrischaal met een op het eerste zicht bizarre knalgele stof... Toen begreep ik dat het een 30 jaar oud batchje TNP was van mijn vader (die vroeger ook wat experimenteerd heeft, maar voor de rest toch een tikkeltje kewl was). Zoals jullie waarschijnlijk weten ondergaat TNP na verschillende decennia een verandering van kristalstructuur waardoor het ... extreem hitte- en schokgevoelig wordt (!), wat bevestigd werd door mijn testen: een kleine hoeveelheid deflagreert gewelddadig en het bleek veel schokgevoeliger te zijn dan TATP.
Maar op een dag kwam een maat langs, die geïnteresseerd is in chemie, om m'n labotje te bezoeken. Ik dacht ik laat hem eens een deflagratie zien. Ik steek een minihoopje van dat TNP aan, maar aangezien de rest van de TNP maar op 1 meter ervandaan stond (ik dacht, ten onrechte, dat dat voldoende zou zijn) ontstak die een fractie van een seconde later ook. Gigantische flits (met beetje crackling effect zelfs :( ), veel zwartgrijze rook, maar voor de rest helemaal geen schade :P .
Wel spijtig dat ik dat TNP kwijt ben, stel je voor: een TNP-detonator :D.

Link to comment

×
×
  • Create New...