Jump to content
PyroForum.nl

Recommended Posts

sja vroeger wel hele domme dingen gedaan, hoewel?! toen had je nog geen internet, dus moest je er min of meer handmatig achterkomen, en met boekjes van de bieb natuurlijk!
voorbeeld; een fontijn van staal lassen met een te klein gaatje en maar achter de boom staan afwachten hoe het gaat.
Nouja hard dus...

Link to comment
  • 3 weeks later...
  • Replies 341
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Eens een flowerpot gehad die zodanig krachtig was dat ik een tube van 0.5 cm commercieel gerold papier tot een bende snippers veranderde,


Zo'n 2 jaar geleden eens een ongeluk gehad met NG die in een naald detoneerde, met als gevolg serieus wat shrapnel in mijn hand en de piep in mijn oren,

Verder nog wat kleine dingetjes die het noemen niet waard zijn.

Link to comment

zo te zien ben ik tot nu toe nog tamelijk lucky geweest, het enige was (2 jaar terug) dat iemand een grondbloem gooide, en ik heb wou wegtrappen (leuk, brandende vuurbal, schoenen verbranden, je kent dat), en is 'et opeens een crackling grondbloem, zo'n kl*te crackling star in me kruis (auwtjs, brandde door mijn broek)

Link to comment

Aantal maal gehad dat een batch in brand vloog door bv overslag uit een testhoopje, daarom werk ik dus altijd met erg kleine batches. Stapje trug, uitlaten branden en afwassen.

Heb ook eens met 3e graads brandwonden aan mn hand in het ziekenhuis gezeten. Een hoopje fosfor ontbrandde zo snel dat het recht omhoog schoot en vol in mn handpalm brandde. 6 Weken verband en zalf smeren, maar ziet er nu niets meer van.
Gebruik iig NOOIT fosfor voor pyro!!!!

Link to comment

Het enige wat er bij mij tijdens het afsteken van vuurwerk ooit mis ging was met een sierpot van bengaals groen vuur. Eerst aangestoken toen pas neergezet twee passen naar achter genomen en kijken maar. In plaats van groen vuur volgde een enorme k-klap. Door de combi drukgolf/schrik en van de pot die ik voor me harses kreeg als bonus viel ik achterover. De rest van de avond rond gelopen met een piep in m’n oren en behoorlijk gedesoriënteerd.

(de daarna geconsumeerde alcohol om van de schrik te bekomen had ook niet echt het gewenste effect.)

Link to comment
  • 1 month later...

Tot nu toe heb ik geluk gehad ( ik ben ook nog niet zolang bezig)

Het enige wat ik heb gehad is dat ik een mengsel van kno3 en suiker wou uittesten bij mij thuis en dat rookte blijkbaar iets harder dan ik had verwacht

Ik heb juist nog iemand leren kennen die blijkbaar al iets meer pech heeft gehad

Ik was juist bij een metaal afvalverwerkingsbedrijfje en ik wou eens informeren naar magnesium wel zodra de beste man magnesium en poeder hoorde begonnen zijn ogen te fonkelen
We hebben toen een heel leuk gesprek gehad maar spijtig genoeg kon ie mij met men vraag niet verderhelpen maar toen liet ie me zijn duim zien en waarschuwde hij me om toch voorzichtig te zijn
Hij had vroeger namelijk met een vriend ook veel met pyro gedaan maar toen was er dus ook iets misgelopen en is hij de helft van zen duim kwijtgespeeld en hij had ook nog wat andere verwondingen

Hij had het ongeluk met een raket gehad
Hij was aan het experimenteren met een alternatieve motor die heel goed werkte maar ook wel heel gevaarlijk was
Hoe het exact werkte weet ik niet maar ik zal het even uitleggen voor de geintreseerden alhoewel ik het zelf nooit zou proberen

In de bovenkant hadden ze een gloeidraad gemaakt waar wax van een autobatterij rond zat deze werd dan gesmolten door de gloeidraad en dat drupte dan in een badje met zwavelzuur dan begon er zich veel rook te ontwikkelen die ze dan opvingen in een expansiekamertje en waar die vervolgens via een kleine opening kon ontsnappen maar je snapt het wel dat de grote van die opening dus heel belangrijk was en tja als ie dan is 1 keer te klein is zecht het zaakje dus boem
:cry:

Link to comment

ik heb twee ongelukjes gehad, :D

#1e,vroeger toen ik klein was hadden we een hut,ik zat achter een tavel die in het midden van de hut was.en de deur aan de andere kant van de tavel.mijn vriend zat aan de andere kant.we waren kruit uit babypijltjes aan het halen en hadden zoon 500 lontjes in een bakje,we hadden een stuk of 5bakjes met kruit,rotjes,pijltes,grondbloemen.we wouden een klein beetje babypijl kruid afsteken maar er vloog een vonk bij de lontjes :D:D:D de lontjes gingen af en vlogen door de hele hut ik was bang jo,ik scheet 100 kleuren in me broek,gegeefmomet gingen er happyness af enzow,whahahahah opzicht als je nu eraan denk was wel leuk :? :D

#2ik had een flower power in mijn hand en liet hem vallen,ik pakte hem verkeerd om weer op en toen de eerst bal eruit vloog schrok ik me rot en knalde met me kop tegen een lantarenpaal,de rest ben ik kwijt, :D:D ik was die avond helemaal door de war :)

maarja van fouten moet je leren zeggen ze,

:)

Link to comment

Twee nieuwe foutjes te melden :D

Weer voorlichtingsavonden gehad. Altijd erg leuk, gaat wl eens wat fout :D

1e probleempje was een KNO3 - suiker smelt. In een mooie huls gegoten (ong. 50 g) paar luciferkopjes erbij. Toen wou ik voor het mooi er een lontje indoen, was niet slim. Na een paar seconden lontje door de nog warme smelt in de fik. Heel de lengte van het lont in de brand. Fikse spuitende rookbom in mn kabinet :)
Groot brandalarm, 3 lokalen en een gang stijf onder de rook... Maarja het war voor de voorlichting >:)

2e foutje op de avond zelf. Stuk(je) Natrium in water. En in plaats van het bekende dansende vlammetje (https://pyroforum.nl/viewtopic.php?t=280)
was het nu 10 seconden helemaal niets en opeens BOEM. Natrium springt brandend alle kanten op. Brandende natrium bolletjes op tafel, vloer, spatscherm. Gelukkig geen persoonlijke ongelukken. En de kindertjes vonden het GAAF.
Is nog een mooie foto van, zal hem van de week ff posten.

Gr33tZ,
T

Link to comment
  • 5 weeks later...
Ik had laats een klein ongelukje. Ik wilde een een klein stukje H3 testen, ik steek het aan en vervolgens schiet het stukje op één of andere manier naar een hoopje H3 van 30 gram. Mijn haar, wimpers en wenkbrauwen waren verschroeid.

Dat betekent dus dat het niet bedekt was en er vlakbij lag, niet bepaalt slim :wink:
Link to comment
Het lag er 2 meter vandaan, en je hoeft me er niet op te wijzen dat het niet slim was dat kan ik zelf ook wel bedenken.

Je hoeft je niet zo aangevallen te voelen hoor, ik bedoelde er niks mee.
Maar als je wist dat het slim was waarom deedje het dan?
Link to comment

Normaal gesproken heb ik nooit 30 gr. in de buurt liggen als ik iets test. Dit was 1 keer omdat ik een beetje haast had. ik had de 30 gr. niet bedekt.

En ik voel me niet aangevallen, ik vind het alleen irritant als iemand zoiets zegt want ik weet nu zelf ook wel dat het niet zo slim was.

Link to comment
  • 4 weeks later...

×
×
  • Create New...