Jump to content
PyroForum.nl

Recommended Posts

Okee nu een off-topic die niet over muziek gaat...
Hebben jullie wel eens ongelukken gehad met mengsels en vuurwerk? dat de hele zooi op een totaal verkeerd moment afging ofzo? of dat iets ergens heen vloog waar het niet heen moest...bij mij was dat de rook van mijn rookbom die fijn door de open deur allemaal naar binnen waaide...Ook heb ik een keer per ongeluk een vuurpijl(gelukkig niet een hele grote) door mijn raam naar binnen geschoten :oops: Hebben jullie ook zulke ervaringen?
Ben ik wel benieuwd naar :)

gr. Hellbound>LordOfDark

Link to comment
  • Replies 341
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hmm ik heb weleens met een zelfgemnaakte kruisboog een grote houten pijl afgeschoten, met aaan het uiteinden een grote rol lappen stof doordrenkt met lampolie , en toen aangestoken, dan hebh je echt een mooie grote vlam , en toe de pijl weggeschoten
Was in het donker, dus je zag zo'n brandende pijl door de lucht vliegen, was echt moooi en gaaf :)
Vervolgens kwam de pijl ergens op een droog stukje terrecht en toen begon alles een beetje te fikken, toen heb ik het maar snel weggehaalt.

Zal ik er een filmpje van maken ?

Link to comment

Ik heb wel eens een ongelukje gehad met KMNO4 en glycerine
Dit was aan het begin van mijn pyrotechnische carriere,
Wij hadden gehoord dat KMNO4 een leuke reactie gaf met glycerine,
en dat klopte, alleen gebeurde dit binnens huis.
Wat wij toen niet wisten is dat KMNO4 en glycerine ( gemixt ) spontaan ontbrandt na een seconde of 10.
Daarom zeg ik altijd als je iets wil maken zorg dan eerst dat je de theorie voorelkaar hebt.

Link to comment

jha ik en een vrien doen ook nog van die simpele dinge zoals een hoop lucifers op een leggen en dan gwn aansteken heel simpel maar het was me niet zo goed bekomen want die hoop was wat te groot en heel mn arm in het vuur 8) :) maar nu heb ik een mortier gemaakt op school en gwn daar ook veel luciferkopjes in de mortier gedaan en dan aangestoken krijg je wel een mooi effect 8) k'heb me daar ook al wel eens met verbrand

Link to comment

-Ik was flash aan het maken, ik teste een klein beetje in een vlam toen sprong er een stuk brandend AL. op mijn ooglid. Gelukkig niet in kijn oog.
-Iemand had een klein sierpotje aangestoken, ik wist niet dat deze aan stond en liep er over heen vervolgens ging de pot af en er kwam van alles in mijn haar.
-Een kennis testte wat kwikfulminaat, hier stnd ik iets te dicht bij, ik heb nog nooit zo'n dikke piep in mijn oren gehad.

gelukkkig ben ik overal goed vanaf gekomen :)

Link to comment

ik heb 2 kleine niet zo erge dingetjes :

#1.ik was het kruit van grondbloemen eruit aan het halen, ik had het kruid van een stuk of 6, toen dacht ik, ik steek een klein hoopje aan, en kijk wat het doet, de vlam schoot over naar het grote hoopje en daar zat ikk dan, achter mijn bureau, ik dacht, eerst ik gooi het snel mijn raam uit, maar er zat natuurlijk een gat ik het papier ( ik verzamelde het op een A4 tje ) alles viel op de grond en er zaten een paar kleien gaatjes in mn broek.
#2.ik had mijn eerste rookbom, van 2 keukenrollen, ( iets meer dan 1 jaar geleden ) en wist niet hoeveel rook er vanaf zou komen, het was veel meer dan ik had verwacht, en de was hing buiten, mijn moeder vond het niet zo leuk :) .

Link to comment

Ik had net een stomme blunder...wel vet hoor maar wel erg dom, ik had even een mix gemaakt van
chilisaltpeter......2
KAS..................1
houtskool..........1

brand erg leuk, maar had een klein beetje op een hoopje gegooid en aangestoken, en dan als je er daarna een groot hoopje overheen gooid gaat het heeel hard branden, wel grappig, maar met mijn vorige verhoudingen brandden niet zo snel.Ik schudde er een grote hoop overheeen, maar toen ontbrande de vooraad in de plastic bak in mijn handen, dis toen had ik ineens een rokende vonken-spuwende steekvlam in mijn hand zegmaar.
Maar ik liet het hele zooitje optijd valle dus ik ben er weer wijzer van geworden:)

Link to comment

ik heb ook ooit 2 dingen gehad die mis gingen
1. vroeger deed ik altijd met me broertje heel wat sterretjes in een blikje en dat aansteken en dan kreeg je een enorme steekvlam (soort fontein) maar toen dachten we van laten we er nog is een keer zoveel sterretjes in doen. toen ik het had aangestoken kregen we geen steekvlam maar werden de sterretjes gelanceerd. :wink:
2. ik had een keer met een paar vrienden een vuilnisbak met gas gevuld om een steekvlam te krijgen ik moest het natuurlijk aansteken maar ik wist niet dat er zo'n enorme straalvlam uit kwam. toen kwamen de kringeltjes rook uit me haar
maar gelukkig leef ik nog dus kan ik verder gaan :)

Link to comment

Vouwen. Je vouwt eerst en hoekje dan weer en hoekje. Als het goed is heb je nu een zakje. Die vul je met 2 gram kruit. steek er een lont in. Dan vouw je het net zo lang totdat je geen papier meer hebt. Tape er nog een paar keer omheen vooral bij de hoekjes en de lont. en klaar.

Link to comment

×
×
  • Create New...