Jump to content
PyroForum.nl

Mooiste wapen


pyro-maniac

Recommended Posts

Mocht het geval zo zijn dat ik een inbreker in mijn woning tref, dan is deze spreekwoordelijk gezien nog niet jarig (of dit letterlijk zo is weet ik natuurlijk gans niet). Wat de gegadigde volgorde van handelen vervolgens is, is dit. Ik pak mijn duikfles met din-kraan welke door de duikshop netjes is afgevuld tot 330bar, of als hij "leeg is" met een druk van zo ongeveer 150bar. Wel Als die kraan vol in het gezicht van een inbreker opengedraaid wordt is hij tijdelijk doof en het schrikeffect is enorm. Alvorens ik mijn appeletje opgeschild heb kan ik nog even gebruik maken van de verwarring door mijn duikfles (pakweg 8kg) een paar van newton's lievelingswetten te laten ondergaan, met name die van de zwaartekracht en dat een inslag van een voorwerp met een bepaalde snelheid en gewicht een bepaald effect heeft op een ander voorwerp met een ander gewicht. Dit gegeven zal de inbreker een bezoekje brengen aan dromenland als hij in bezit is van voldoende fantasie, anders is het gewoon een dutje. Daarna kan ik rustig even een luchtgeweer pakken en deze in zijn richting houden tot de mannen in het blauw gearriveerd zijn.

KORTOM: Ik laat m schrikken met de duikfles, sla hem er mee nokkie, en daarna schiet ik m desnoods door ze porem als ie iets denkt te doen...

EDIT: Zijn er trouwens mensen geinteresseerd in die buksen? Dan kan ik er wel 1 á 2 meenemen naar de bbq, als het mag van de host trouwens. Het is legaal om mee te schieten in de achtertuin...

Link to comment
  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Er moet dan voor de BBQ wel iemand zijn die een degelijke kogelvanger en backstop meeneemt. Mijn ouders houden niet zo van gaatjes in de boom en schutting :) .

Ik mag binnenkort met een vriend van me mee naar de schietvereniging, om te schieten met de F2000. (gemod ivm de nederlandsche wapenwet, burstfire en automatisch vuur is dus niet meer mogelijk helaas) Ik vind het een verschrikkelijk lelijk wapen, maar wel praktisch en doelgericht ontworpen. Hij doet me een beetje denken aan dat standaardwapen uit Halo.

Edit: Plaatje erbij...

Link to comment

Hmm, degene die dat mee neemt moet zich wel beseffen dat dit een wapen is dat zonder probleem door 20mm hout schiet. Ook 2mm plaatstaal is iets waar deze kogeltjes doorheen kunnen of in ieder geval dikke deuken achter laten.

Dit is het monster met jachthond er voor, het is een friese stabij, van oorsprong voor de jacht.

Link to comment

je woont prachtig aan het water!
Ik zal zelf niet gaan door andere verplichtingen maar een tip die ik zelf ook toepast. Ik heb een stuk daklood een tijd geleden omgesmolten tot een plaat van 30mm lood alle pellets blijven er in plakken. Geluid, je hoort een zachte tjak.

Link to comment

Haha, het gaat ook niet om de veiligheid bij die trekker. Het punt is dat ik nooit weet wanneer ie nou precies af zal gaan, je moet ook zo hard aan de trekker trekken dat de buks stilhouden, en dus zuiver schieten, een héél zware opgave wordt op meer dan 10 meter (Wat op 10 meter een verschil van 2 cm is is dat op 20 meter 4 cm).

Met de FWB300 van Keesthemad kon ik op 10 meter lucifers onthoofden en kogels splijten (op een mesje schieten), iets wat je met een Gamo gewoon niet lukt.

Link to comment

Met een CharlieDaTuna GRX 3 trekker lukt dat wel, maar dan kun je net zo goed een betere buks kopen. Denk dan aan zoiets als een Weirauch HW30, 57, 80 of 97k met Record trekker. Met name de HW 30 is een erg relaxt beginnersbuksje voor tot 30 meter, maar deze discussie kun je beter op luchbuks.net houden.

Misschien nog een favoriet wapen van me: de parang. Dit is eigenlijk een survivalmes, maar wel uitermate geschikt om alles in stukken te hakken. Dit plaatje geeft het beste weer wat voor mes ik bedoel:

(Parang betekent mes in het maleisisch, dus je krijgt nogal veel niet relevante plaatjes op Google.)

Edit @ hieronder: Vooruit dan maar :). De thumb is zwart, want het is een gifje met een transparante achtergrond.

Link to comment

Als we over messen beginnen... Ik heb van mijn vakantie uit afrika nog leuke messen meegenomen, metertje lang en de mensen daar hakken er palmbomen e.d. mee om :P.

Heb ze overigens zelf niet meer, weggegeven, ouders waren er niet blij mee :P. En zoiezo is meer dan drie van die messen over de grens meenemen niet t slimste wat je kan doen.

grtz

PS, buks mee naar de meeting lijkt me gaaf... nog nooit met een echt goed geweer geschoten :) .

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...