Jump to content
PyroForum.nl

Mooiste wapen


pyro-maniac

Recommended Posts

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hey wat voor perslucht is de bovenste?
En zit het nou in een dampa?

gr gido

Ps. Ik denk dat je dat stalen bakkie (ik weet effen de naam ni) met de perslucht heb beschoten ?

EDIT:

Eronder heb ik een foto waar ik een paar keer op een oude cd brander heb geschoten

...als de lucht bijna op is...


Misschien de volgende keer de hele post eens doorlezen? - Prophet
Link to comment
Mwah ik vind hem wel mee vallen. Als hij maar 800 meter zuiver schiet, is wel erg matig voor een .308 Winch.


Dit betekend dat hij op 800 meter geen afwijking ondervind, je kan alsnog wel vanaf 1500 iemand neerschieten, alleen schiet je dan niet precies in zijn oog maar misschien net ernaast.
Link to comment
Hey wat voor perslucht is de bovenste?
En zit het nou in een dampa?

gr gido

Ps. Ik denk dat je dat stalen bakkie (ik weet effen de naam ni) met de perslucht heb beschoten ?

EDIT:
Misschien de volgende keer de hele post eens doorlezen? - Prophet


Sorry was nog te vroeg voor me vanmorgen.
En met een ''dampa''(sorry voor mijn onduidelijk heid) bedoelde ik een dampamount. Dat is 1 van de stevigste mounts waar je je richtkijker kan inzetten (bij de lucht dan). De dampamount word vaak gebruikt bij springlers, afhankelijk van de kracht dan.

Gido
Link to comment
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Ik ben persoonlijk fan van de MP-7 van Heckler&Koch. Dit is een klein kaliber (4,7mm) machinepistool met de kracht van een assault rifle (door het kleine kaliber).



Het wapen is standaard uitgevoerd met kijker en uitklapbare kolf en handgreep. Het magazijn wordt geladen in de handgreep en kan tot 30 patronen bevatten. Het is zowel als pistool (een hand), machinepistool (twee handen en handgreep uitgeklapt) of assaultrifle (kolt uitgeschoven) te gebruiken.

Dit is trouwens ook een van de wapens waar ik nog heel graag een keer mee wil schieten.

PS: Plaatje is van een airsoft uitvoering ervan

Link to comment

Het mooiste wapen vindt ik een mauser 98 (niet kurz). Dat wapen heeft gewoon iets. Als het goed is mag ik van vrouwe justitie over een jaar over zo'n prachtkanon bezitten en dat zal ik ook zeker niet laten. Dat vind ik het mooiste wapen denk ik en het mooiste geweer.

Als we het over sniper geweren hebben dan ga ik voor de zastava m-76 welke beter bekend staat onder de naam dragonuv.

Pistolen kan er natuurlijk maar een zijn, de magnum research desert eagle, in gold-plated version, of matzwart.

Revolvers kan ik kort over zijn, (eigenlijk lang) de magnum .44 en dan met een 10" loop ;).

Maar de mooiste wapens ooit zijn natuurlijk de oude engelse longbows :P... (hehe:P)


Edit: btw, wat is het grootste kaliber dat je mag schieten in nederland ? Want ik dacht dat dat .45 was, maar hoe zit het dan met .55 muzzleloaders etc ?

Link to comment
  • 4 weeks later...

Een tijd terug een kruisboog gemaakt. Een vrij eenvoudige versie, maar hij schiet toch 120 echte (uitgemeten) meters. 25 kg trekkracht uit 16 postelastieken, veel meer kan niet, omdat hij van hout is, en dat kan niet tegen erg hoge krachten.

Link to comment

Ik heb een tijdje geleden een nieuwe luchtbuks gekocht. Het betreft de Gamo CFX, en ik heb er een 4x32 kijker op met laser en flashlight (bedienbaar via tiptoets). Hij schiet rond de 305m/s, en heeft een kaliber van 4,5 mm.

Link to comment

Ik heb 3 luchtbuksen, oude dingetjes, maar ze doen het prima.

Ik ben recentelijk verliefd geworden op de crosman 2240, en nu wil ik er een hebben ook. Als ik hem heb ga ik hem helemaal modden, sterkere hamerveer, slappere ventielveer, grote valve (meer CO2-doorlaat), dikke weihrauch demper, klapkolf uit draadstaal a la scorpion ( :) ), nieuwe grips en mogelijk een leuk lasertje.

Zo krijg ik hem als ik hem koop (ook niet standaard, maar ik vind dit geen mod).

Link to comment

Hier heb je wat voorbeelden van een crosman 2240

http://www.luchtbuks.net/index.php?act=Attach&type=post&id=16965

En nog 1.

http://www.luchtbuks.net/index.php?act=Attach&type=post&id=14907

Leuke onderdelen.

http://www.luchtbuks.net/index.php?act=Attach&type=post&id=14407

Hopen dat je een paar iedeen op doe!

Link to comment

Ik heb zelf een soortgelijk CO2 pistool, deze is iets lastiger te tunen maar het schietgedrag is wel even beter dan de crossman, ik heb de sheridan EB20. Helaas is dit wapen in .20 en hierdoor zijn de pellets onbetaalbaar (9 euro voor een doosje).

Momenteel heb ik er (thx to treelover voor zijn gulle gift) al een sterkere veer in zitten, en als het goed is ga ik zondag de kogelsnelheid meten, die nu wel over de fabrieksopgave van 160m/s heen zit. Ik kan nu zo'n 20 schoten doen op full power en zo'n 40 schoten totaal en daarna bouwt de curve heel snel af, eerst met de slappere veer kon ik er zo'n 70 doen, alleen de laatste hadden dan geen kracht meer.

Wat ik er nog aan veranderen wil is een beetje hetzelfde als treelover met z'n crossman, alleen ik wil er een reddot bovenop zetten en ik ga zelf nieuw grips maken. Een dempertje is wat lastiger te maken maar die komt er wel op :). Dan nog een lampje, lasertje en schouderstuk nieuwe paintjob en ik ben klaar ;).

Link to comment
Hier heb je wat voorbeelden van een crosman 2240

Dat zijn idd hele mooie tunes, en dat is pas een fractie van wat ik er mee ga doen. Zoals je op de laatste foto ziet moet er voor een demper een adaptertje gedraaid worden en op de loop gezet, dat wordt denk ik het lastigste deel van de tune.

Dit wordt (hopelijk) echt een pistool zoals je in de films ziet, in een koffertje een pistool met demper los, kolf opgeklapt en kijker/laser los, en als je alles in elkaar zet krijg je een bruut geweer.

Zo'n soort kolf ga ik proberen te buigen:

Zo komt ie eruit te zien:

Met kolf opgeklapt:
Link to comment
  • 1 month later...

Sinds kort heeft Keesthemad een Webley Patriot, en ik moet zeggen, het schiet HARD. Dwars door een kokosnoot heen, geen probleem. :)

En ik heb nu een Sheridan bleu streak, lekker klein en handzaam, maar deze schiet ook flink hard.

@tafelpoot: Eerste buks ga je beter voor een Slavia, heb samen met Kees laatst 8 buksen overgekocht en de enige 2 buksen met mankementen waren de enige 2 Gamo's. Ook zijn de trekkers klote. :P

Link to comment

Dat is nou juist de uitdaging. :)
Zit te denken aan een pcp conversie, zoals die vaak worden uitgevoerd bij de, mechanisch redelijk identieke, qb78. Met 200 bar achter het kogeltje gaat die snelheid lekker omhoog hoor. En 150 m/s in .22 is toch aardig wat kracht voor zo'n goedkoop CO2 pistooltje, tuurlijk, het zal nooit kunnen tippen aan m'n Sheridan, maar voor 30 meter kun je een 2240 heel leuk "pimpen".

Link to comment
@tafelpoot: Eerste buks ga je beter voor een Slavia, heb samen met Kees laatst 8 buksen overgekocht en de enige 2 buksen met mankementen waren de enige 2 Gamo's. Ook zijn de trekkers klote. :)


Ik ben het met Treelover eens als je een instap buks wil is de Slavia een goede keuze. Maar ookal zou je een gamo kopen het gaat om het plezier wat je er mee hebt en wat enige persisie is natuurlijk ook niet verkeert :P .

CO2 is natuurlijk wel leuk maar je moet ook bedenken wat wil ik met het wapen gaan doen?

gr gido
Link to comment

Haha, nothing beats the pat. Geweldig dat ding...

Terugslag van een gemiddeld vuurwapen, schiet door 2 lamellen van 1mm staal heen en een dikke deuk in de derde.

Met jsb-exact (zware .22 kogeltjes) doet hij ongeveer 300m/s. Met prometheus (wordt je loop heel vies van) ongeveer 400m/s.

Dat is momenteel wel even mijn favoriet.

Verder zit er een PCP aan te komen die .308 kogelkoppen schiet, waar de patriot een kleine 36joule aan energie heeft heeft die een dikke 280joule...

Link to comment
Verder zit er een PCP aan te komen die .308 kogelkoppen schiet, waar de patriot een kleine 36joule aan energie heeft heeft die een dikke 280joule...
Dat moet wel leuk plinken zijn :) Ik heb medelijden met mensen die bij jou proberen in te breken.
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...