Jump to content
PyroForum.nl
Sign in to follow this  
nick

Vuurpijl met 70 gram flash

Recommended Posts

Zozo! Dat moet een behoorlijke klap zijn geweest met 70 gr. flash. ja inderdaad heb je misschien foto's?

Chriz

Mooie 'klap op de vuurpijl' maar; wat heb je als liftcharge gebruikt? Wat is je mesh? Heb je zoals eerder gevraagd foto's gemaakt? Tell us! :angry:

Pjee

Inderdaad zeer mooie klap! Maarja wat verwacht je anders van 70 gram Flash :angry: .
Ik ben overigens ook benieuwd wat je als lift hebt gebruikt etc. Misschien wat extra details over je pijl zelf.

latersz

Jah, ging inderdaad ouderwets hard!!!

Wat de raketcasing betreft, gebruik ik 3/4 pvc buis.

*Brandstof: 30 gram Mealpowder.
*Nozzle: kattebak korrels (veel betere ervaring mee dan bentoniet) (bentoniet gebruik ik nog wel, maar alleen voor de afwerking van de nozzle, zie bijlage)
*eindstop: kattebak korrels.
*Flash: 70 Kclo3 / 600 mesh alluminiumpoeder (helaas geen German dark)

Ik heb geen foto van de betreffende motor, maar wel een "lookalike"

Guest

Ziet er mooi uit, hoor.

Zeker lekker knalletje :) , het lijkt net een lawinepijl, maar ik neem aan dat ie iets harder klonk. :angry:

Lttrz

Ja, "live" klonk hij enorm lomp, niet te vergelijken met een klap van een lawinepijl.

Btw, dit zijn formaten die ik absoluut niet in leefomgevingen ontsteek, omwille het gewicht en de enorme flashlading.

Hele mooie pijl Nick. Je camera heeft het goed opgenomen. Ook erg mooie knal, je hoort echt dat hij van ver komt en een flinke impact heeft :angry: .

Guest wolkje

Mooie staart wat die pijl maakte.

En natuurlijk de knal was ook "hard".

Practisch dezelfde pijl, maar dan een whistle payload. zie bijlage

Persoonlijk vind ik de staart met greenpowder mooier, blijft toch langer zichtbaar.

Erg mooi. Je ziet ook mooi die korte periode die tussen de flits en de knal zit. Ik schat dat hij op ongeveer 100 meter hoogte is geweest.

Met superfijne dark Aluminium is je flash echt een heel stuk krachtiger . In die 'Blitz' lawine pijlen zit ongeveer 30 gram KClO4/german dark ,dat evenaar je zomaar niet . Van minder goede flash moet je echt een grotere hoeveelheid of betere verpakking hebben om zo'n zelfde knal te produceren is mijn ervaring .

Ja inderdaad, die Germandark is geweldig vooral in combinatie met Kaliumperchloraat helaas moet ik daar nog even op wachten.
Ook een groot voordeel (zoals Atmosphere1 al aangeeft) dat je het bijna niet hoeft op te sluiten.

Ook zeer mooi ener! Ik zie alleen de knal zelf niet. Zag je die in het echt wel?

Greetz
IM

Was nouwelijks een flits oid te zien, wel mooi dat het verschil zo duidelijk is.

Kijk dat is nou eens een vuurpijl ook de break was super!
ga zo door! :)

STOP met f*^%king topicbumpen! Het is dat je net een warning hebt gekregen. Maar op deze manier gaat de tweede ook zeer snel komen. T.

Wat de raketcasing betreft, gebruik ik 3/4 pvc buis.

Practisch dezelfde pijl, maar dan een whistle payload.

Een 3/4 inch elektrabuis dus. Binnendiameter bij benadering 16 mm.

@Hieronder: binnendiameter :huh: Edited by miech

3/4 inch veronderstel ik? Dat is 19,05cm en geen 16!

Misschien heb je een 6 als 9 aangezien ofzo?

Een 3/4 inch elektrabuis dus. Binnendiameter bij benadering 16 mm.

Binnendiameter is 16 mm. :huh:
Buitendiameter daarentegen is 19 mm. Deze maat gebruik ik zelf ook.

22mm id gebruiken we op dit moment voor al onze motoren. 1" dus...
Deze drukken 125 gram payload een meter of 70 wel de lucht in.

Inkorten lukt nog niet heb de camera pas een dag.
Maar de lengte valt nog mee van de film.

Specs:
payload 125gr PNM met Ti
Die rode ster zat op de stok 20cm onder de motor geplakt...

Edited by ener

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By Weirdo
      Ik heb weer is een salutje gemaakt, gewoon omdat het leuk is.

er zat Flash 11 in:

Potassium perchlorate.............................64
      Aluminum..........................................23 GD
      Sulfur............................................13

Shimitzu zegt dat dit de hardste en mooiste knal geeft met Kclo4 Al S geeft.

MOV00315.MP4
    • By 2Tall
      Vandaag even een knallertje gemaakt met kno3 flash .

Hier de fotos :

Ik heb 12 gram gemaakt , verhoudingen van flash#5
      Gewoon alles samen in de vijzel gepleurd geen gediper met deze flash ,
      hier kan je een olifant op laten dansen zonder dat er wat gebeurd .
      Stoffen kunnen wel wat fijner , als je een ballmill gebruikt .

Hier onder staat een filmpje met ........ jawel ! .. de knal .
      3gpp formaat . mobiele tel. kwaliteit

Voor degenen die dachten dat je met kno3 flash geen knal kan maken
      of bij wie het nog niet was gelukt .

Greet
    • By gamekeeper
      The Complete Book of Flash Powder (by Paul Moran)
      The_Complete_Book_of_Flash_Powder.pdf
    • By redbullzuiper
      Ik ben afgelopen weken bezig geweest om een alternatief te vinden op de standaard (7:3  KClO4:AI). Reden is dat KClO4 niet meer verkrijgbaar is.
      Heb al redelijk wat composities kunnen testen.
      Ik was een beetje in de database aan het snuffelen en kwam de volgende Flash compositie tegen (5:5 BaSO4:Mg of Ai).
      Het voordeel hiervan is dat het een van de 'veiligere' flash powders is. Niet erg gevoelig en zeer stabiel.
      Er stond bij dat deze compositie bij een minimum opsluiting al een harde schelle knal geeft.
      Ikzelf kreeg dit echter niet voor elkaar. Ik gebruikte 5 Micron Mg. Misschien dat dat de reden was.
      Ik vond de flash redelijk snel branden, maar niet extreem. Bij een goede opsluiting explodeert hij met een mooie schelle knal.
      Niet hard, maar wel een leuke knal.
      Om de flash wat gevoeliger en sneller te maken bedacht ik me om er zwavel bij te doen. Ik heb overal gezocht of er al personen zijn
      die deze mix getest hadden. Kon hierover niets vinden en ging dus zelf maar aan de slag.
      Tot mijn verbazing was deze flash erg goed. Ik had 3 gram in een a4 papier gedaan en deze in een papieren beker gelegd.
      De flash brande niet snel met een 'whoosh', zoals de meeste flashes die ik hiervoor gemaakt had, maar in plek daarvan gaf het een redelijke harde knal. Dit zonder enig omhulsel.
      De compositie is als volgt:
      (6:4:1 BaSO4:Mg:S)
      Ik vraag mij nu af, hoe veilig is deze compositie nu er zwavel bij zit? Is het niet 'veiliger' om de Mg te vervangen door Indian Dark AI?
      Ik hoor graag jullie reacties.
      Ik zal vanavond ff een video maken van de flash. Zowel 'unconfined' als 'confined'
    • By Morteus
      Hey iedereen,

Allereerst hoop ik dat dit de het juiste subforum is. Ik had namelijk een aantal testjes gedaan met de KMnO4 die ik laatst ontvangen had. Zoals jullie al zeiden is het erg gevoelig, en jullie hebben groot gelijk. Als ik uberhaupt nog met KMnO4 ga werken dan doe ik het heel precies en erg, ik herhaal, erg erg voorzichtig. Ik heb wat flashpowder gemaakt, KMnO4 + S + Al (8/1/1). De resultaten vielen tegen, waarschijnlijk omdat de mesh van mijn Al erg laag was, rond de 400 of volgens mij nog minder. Daarnaast was goede weegschaal in gebruik door iemand anders en heb ik het met een 1 gram nauwkeurig weegschaaltje moeten doen uit de keuken. De compositie kan dus vlink afwijken maar ik heb in ieder geval geprobeert de verhouding 8/1/1 aan te houden. De snelheid van deze sas is relatief langzaam als je naar andere flashpowders kijkt en geeft niet echt een witte flits of iets dergelijks maar meer een gele snelle velle flam. Ik heb ook de gevoeligheid uitgeprobeert om er met een hamer op te slaan, zie hieronder de resultaten (link naar youtube).
      Morteus
    • By 2Tall
      Mijn nieuwe ontwerp , niet iets voor binnen de bebouwde kom ..
      Bij het testen zal ik er een filmopname van maken en hier bij plaatsen .

• By Morteus
      Hey daar,

Ik heb een aantal flashknallers gemaakt en als een matje aan elkaar gebonden wat erg erg moeilijk is... ik heb uit frustratie dan maar gewoon met van dat metaal draad aan elkaar gebonden. Ik heb het nog niet afgestoken maar wilde eventjes foto ervan laten zien Ben wel benieuwd of die goed gaat. Ook een vriend van mij die is gepakt door de vuurwerkpolitie of hoe die gasten ook heten. Hebben jullie dat wel eens meegemaakt want ik vind het wel allemaal eng hoor.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.