Jump to content
PyroForum.nl

hallo, dit ben ik :)


maxy

Recommended Posts

Hallo, ik ben Max.
Ik woon in West-Vlaanderen. Ik ben nu 15 en ik houd me al ongeveer 1 jaar bezig me pyrotechniek.
Na wat googlelen kwam ik op deze site terecht en heb ik me maar lid gemaakt. Ik denk dat ik hier wel veel kan bijleren.
Ik volg Techniek-Wetenschappen op school, en heb daardoor veel chemie. Ik ben ook altijd fan geweest van chemie. (vorig jaar hele pot zwavel van de leerkracht gekregen :angry:)
Samen met een vriend maken we wat mengels enzo. Maar nog nooit met TNT of dergelijke. (komt later nog wel).
Ons huidig project is een raket van een PVC buis met een mengsel van NaClO3 suiker en koolstof. Heeft iemand ervaring met dat soort zaken?

greetz, Max

Link to comment

Welkom, bijna-naamgenoot!


Ons huidig project is een raket van een PVC buis met een mengsel van NaClO3 suiker en koolstof. Heeft iemand ervaring met dat soort zaken?

Ik zou zeggen: laat die suiker weg in de compositie en gebruik enkel Natriumchloraat en houtskool, volgens de reactie
NaClO3 + 3C ---> NaCl + 3CO (dit komt neer op 75% natriumchloraat en 25% houtkool): mijn favo raketbrandstof :angry:.
Suiker zal je mengsel nog hygroscopischer maken dan het al is;

Maxime
Link to comment

waaw dit forum is echt wel snel...
Idd heb al ervaring met suiker in een menges die begint te klonteren. Maar bedankt voor de tip.
Ik vraag me ook af of PVC sterk genoeg is, of niet smelt. Omdat het mengels toch redelijk warm word dacht ik...
en het 'uitlaatgat' moet ook vernauwd worden... hoe zou ik dit oplossen zodat de buis niet ontploft...

bedankt, Max

Link to comment

Welkom maxv!

Wees zo vriendelijkde regels te lezen en toe te passen. Dit zal je verblijf hier zeker ten goede komen.

Verder heeft dit forum een hoop topics over raketten en vuurpijlen. Lees die eens goed door. Mocht je nog een vraag hebben, post hem dan in het desbetreffende topic. Niet hier dus.

Have fun, stay safe!
Gr33tZ

Link to comment
  • 3 weeks later...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...