Jump to content
PyroForum.nl

Drankgebruik


Nitroglycerin

Gebruik van...  

83 members have voted

  1. 1. Relatief meer geblowt of meer gedronken?

    • Er wordt meer gedronken
      64
    • Er wordt meer geblowd
      15
    • Ik heb geen idee
      4
  2. 2. Meer bier of meer sterke drank

    • Meer bier
      58
    • Meer sterke drank
      17
    • Ik heb geen idee
      8
  3. 3. Waar drink je het meest (in aantal keren, niet in (mili)liters alcohol)?

    • Thuis, of bij vrienden thuis
      35
    • De kroeg
      15
    • De discotheek/feest met veel muziek
      17
    • De keet
      2
    • Andere locatie (straat e.d.)
      8
    • Ik drink nooit
      6


Recommended Posts

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Btw, die prijs van je eigen vodka, is daar de prijs van je spullen (alambic/destilleer e.d.) bij gerekend?


Nee helaas niet. Ik heb in twee jaar tijd al drie ketels gebouwd, maar die ik nu heb is nog niet aan vervanging toe. Maar net als chemicalien is het een verslaving. Je wil steeds een grotere ketel hebben en meer maken... Ik begon met een glazen 0,5L opstelling die ik ergens gratis vandaan had gehaald. Daarna had ik een perfectdraft 6L fustje omgebouwd met een koperen kolom gevuld met roestvrijstalen schuursponsjes, en nu werk ik met een 10L omgebouwde snelkookpan met een bredere en hogere kolom. Dat heeft me in totaal zo'n 100 euro gekost.

Die twee euro is puur voor de suiker (want aardappelen zijn achterhaald), gist en actieve kool.

Edit: plaatje toegevoegd van de zeer geimproviseerde ketel.

Link to comment

Ik gebruik sowieso een gistsoort die weinig methanol produceert (alcotec turbo) en als je geen vruchten vergist krijg je bijna geen methanol. Maar ik houd er tijdens het stoken rekening mee, hou het eerste deel apart, en recycle het voor pyro-gebruik :(. Het uiteindelijke product gooi ik op de uni nog even door de gaschromatograaf.
We raken wel erg off-topic nu...

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...