Jump to content
PyroForum.nl

Drankgebruik


Nitroglycerin

Gebruik van...  

83 members have voted

  1. 1. Relatief meer geblowt of meer gedronken?

    • Er wordt meer gedronken
      64
    • Er wordt meer geblowd
      15
    • Ik heb geen idee
      4
  2. 2. Meer bier of meer sterke drank

    • Meer bier
      58
    • Meer sterke drank
      17
    • Ik heb geen idee
      8
  3. 3. Waar drink je het meest (in aantal keren, niet in (mili)liters alcohol)?

    • Thuis, of bij vrienden thuis
      35
    • De kroeg
      15
    • De discotheek/feest met veel muziek
      17
    • De keet
      2
    • Andere locatie (straat e.d.)
      8
    • Ik drink nooit
      6


Recommended Posts

Ik drink meestal bier, ik drink dan een kratje Bavaria voor het uitgaan (deel meestal ook uit).
Dit doe ik elk weekend, vrijdag en zaterdag en het bavalt me goed. :angry:

Soms drinken we bij vrienden in maar soms ook op straat, alhoewel ik dit niet vlug meer doe, heb namelijk twee boetes nu al gehad = 100 euro.

Maar verder drink ik ook welleens Southern Comfort, dat is whisky als je dit niet wist. (aanrader met 7up!)


Vanavond ga ik er dus weer lekker tegenaan, fijn weekend alvast !


Jokke.

Link to comment
  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Net buiten Haarlem ook een keer zo'n boete gehad, 50 euro, met de notie dat wij de blikjes altijd op de grond gooien :angry: .

In Haarlem zijn ze wel chill, nooit veel problemen gehad met de politie, gewoon lekker een beetje met een motoragent praten terwijl je met een groepje zit te blowen, de meeste agenten hier zijn wel chill.
(best raar eigenlijk :) )

In Amsterdam precies het tegenovergestelde, meteen blow uit doen, met het commentaar, mag alleen in cofee shop of thuis.

Ook een keer boete openbaar dronkenschap, toen moest ik meteen mee naar het bureau, vooral door een woordenwisseling met agenten, toen was ik overigens 16 en was de boete ook maar 50 euro.(toch veel geld)

Maarja in Haarlem kan je dus wel een biertje drinken en een blowtje roken op straat... :D


Lttrz

Link to comment

Ik heb het over de jeugd die zoveel zuipt, niet over de hele bevolking, dan wint rusland inderdaad, maar onder de jeugd is nederland (achterhoek met name) toch wel erg hoor! Ik zal eens kijken of ik die krantenartiekelen nog kan vinden waar ik dat vandaan heb. Mijn logisch redeneren blijft natuurlijk onder voorbehoud van de gegevens die ik heb en is dus niet onderbouwt:P maar mijn punt is met name dat er in de achterhoek erg veel gezopen wordt, echt veel te veel.
En wat drugs betreft, ik denk inderdaad dat het gebruik terugneemt als er moeilijker aan te komen is. Zo'n publieke anti-drugs oorlog zoals in de VS werkt niet nee, want hoe meer publiciteit hoe meer mensen het gaan proberen. Maar de mensen die nu dakloos in de goot liggen met een heroine verslavind zijn ook ooit begonnen met blowen. Door het te verbieden en minder makkelijk verkrijgbaar te maken verhoor je de drempel die mensen moeten overschrijden om te gaan blowen en andere drugssoorten te gebruiken. Ik wil niet zeggen dat iedereen die blowt ook aan de heroine is straks, en ik wil ook niet beweren dat iedereen die begint met blowen in de goot ligt straks, maar ik zeg wel dat als het moeilijker verkrijgbaar is dat je al criminelere connecties moet hebben om er aan te kunnen komen dus dat het voor minder mensen bereikbaar is. Helemaal stoppen lukt natuurlijk niet, dat impliceer ik ook niet, maar het verbieden is wel het minste dat de overheid kan doen vind ik...

Link to comment

Als je liter bier per hoofd per jaar gaat zien dan wordt de jeugd en alles er mee ingerekend. Het is trouwens Duitsland of Tsjechië die eerst staan (liggen dicht bij elkaar). Rusland staat eerst bij de pure alcohol vanwege al de wodka die ze daar drinken. Aangezien Nederland qua heel de bevolking redelijk laag staat van liter bier per hoofd per jaar en er geen gigantisch verschil is tussen wat oudere mensen en de jeugd van drinken zal het ook wel zijn dat de jeugd in Duitsland en Tsjechië gemiddeld meer drinkt dan de jeugd in Nederland. Anders kom je gewoon niet aan zulke getallen. :)

Het kan zo zijn dat "de achterhoek" de ergste zuipbuurt is van Nederland en dat daar echt veel te veel wordt gedronken, maar zo kan ik hier ook plaatsen opnoemen. :angry: Het is maar hoe je het ziet, niet echt boeiend.

Wat de drugs betreft is mijn mening nogal neutraal. Of een verbod op wiet in Nederland nou een positief of negatief effect gaat geven op de maatschappij/economie of whatever weet ik niet en interesseert me ook zo niet.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Hierzo hetzelfde, veel drank, weinig drugs (alcohol is ook drugs, ik weet het, maar je snapt wat ik bedoel).
Ik denk inderdaad dat het een beetje aan je omgeving ligt wat er gedronken/gerookt wordt.
Hier wordt er bijna alleen maar bier gedronken, en als er sterke drank gedronken wordt is het ook echt sterk (wodka/whisky/rum etc.), mierzoete mixdrankjes zijn absoluut uit den boze :D

Ik had laatst een feestje, en we hebben een nieuwe manier van zuipen uitgevonden: zuipen met glaswerk.
Drinken uit erlenmeyers en shotjes uit de buret :P , alles was vanzelfsprekend brandschoon :angry:

Hier een fotootje van een buret met absinth.


Edit: Die gozer is not me :)

Link to comment

Dit heb ik zelf inderdaad ook al eens willen doen. Alleen laat ik mijn maten die dan, net als ik, behoorlijk aangeschoten zullen raken niet aan mijn glaswerk zitten en ik zelf overigens ook liever niet. Een pint of een standaard bierglas vind ik even iets minder erge dan een geeikte maatcilinder, bekerglas of een buret. Een erlenmeyer als wijnkaraf kan ik nog wel eens doen, gezien wijndrinkers meestal iets verantwoordelijker omgaan met drank (meestal volwassenen). Misschien overweeg ik later nog en een keer om gewoon een een tijd al mijn vloeibare voedsel/drinken uit labglaswerk.

Überhaupt al, labglaswerk voor normaal huisgebruik vind ik al stijl. :angry:

Link to comment

Jaah labglas in de keuken!
'voeg nu 100ml water toe en roer het mooi glad'
En vervolgens pak je je 25ml volumepipet erbij en voeg je exact 100ml toe terwijl het op je magneetroerder staat. :angry:

Maar best een grappig idee. Om uit labglaswerk te drinken. :) Alleen zeker goed schoonmaken. Alcohol, prima, maar bariumnitraat lust ik niet. En zwavelzuur ook niet.

Link to comment
Alcohol, prima, maar bariumnitraat lust ik niet. En zwavelzuur ook niet.

You'll never know till you try :D

Maar even serieus, alles was nog nooit voor schadelijke chems gebruikt, en een aantal keer met spiritus en (heet) water schoongemaakt. Ik ben niet echt bang dat er zo'n buret sneuvelt hoor, ik heb er een stuk of 20, en maar 3 kraantjes :angry: , dus er mogen er een paar kapot. En mijn erlenmeyers waren ook spotgoedkoop, en niet extreem breekbaar.

Voor de mensen die blowen op feestjes: Kijk eens goed naar een gaswasfles en denk eens aan de mogelijkheden. :)
Verder zijn andere chemische trucjes met drank altijd leuk, gooi maar eens wat water bij ouzo (dat anijsdrankje dat je bij de Griek krijgt), succes gegarandeerd.

Iemand nog tips voor feestjes?
Link to comment
Voor de mensen die blowen op feestjes: Kijk eens goed naar een gaswasfles en denk eens aan de mogelijkheden
Verder zijn andere chemische trucjes met drank altijd leuk, gooi maar eens wat water bij ouzo (dat anijsdrankje dat je bij de Griek krijgt), succes gegarandeerd.


Wat bedoel je met een gaswasfles?
Wat gebeurt er wanneer je H2O bij een ouzo gooit? Nooit geprobeerd, ik kom wel eens in de Griek dus misschien wel leuk. :angry:

Jurrrrr
Link to comment

Een gaswasfles is zo'n met water gevulde fles waar een slangetje ingaat, tot onder het waterpijl. Zo kun je een gas door het water leiden en "wassen". Meestal zit er aan de fles ook nog een slangetje naar buiten, waar je prima aan kunt "zuigen" :)

Plaatje: Gaswasfles

In ouzo zit anijsolie (Anethol, slecht oplosbaar in water, polair/apolair verhaal) opgelost in de ethanol, als je ouzo aanlengt met water is er minder % ethanol in de mix en zal een deel van de anijsolie als een soort witte suspensie verschijnen. Ziet er heel leuk uit aangezien ouzo normaal zo kleurloos als water is, en er opeens als melk uit gaat zien.

Edit: Hetzelfde trucje kun je doen met Raki (Turks) en Absinth kom ik nu achter. :angry:
Ijskoud water geeft het beste resultaat.

Edit2: The Freak hieronder heeft hem door :D

Edit3: Nog een leuke truc voor op feestjes, tonic + blacklight, probeer maar eens. Vooral leuk in labglaswerk natuurlijk.

Link to comment
Voor de mensen die blowen op feestjes: Kijk eens goed naar een gaswasfles en denk eens aan de mogelijkheden

Hahaha, ik weet wat je bedoelt en wij hebben exact zoiets gemaakt met een wasfles tijdens een labo vorig jaar. :) Toen heeft iemand het zelfs nog in de klas uitgetest met een gewone sigaret en het ding werkte perfect! Veel potentieel dus, spijtig mochten we het niet meenemen. :angry:
Link to comment

@ treelover...Wat jij beschrijft is zo ongeveer precies een waterpijp :angry: .
Daar word ook de rook onder water geleidt,

Ik heb een keer ook een icepipe gerookt, geen water maar een soort van pinnetjes waar ijsblokjes op liggen en waar dan de rook omheen stroomt, de rook is dan echt lekker koel, en je kan zeker bijna oneindig doorheisen. :D, gewoon in de coffeeshop, echt chill. :)

Of sterke drank ofzoiets in een waterpijp, ook leuk...


Lttrz

Link to comment
  • 2 weeks later...

Ach Maxy, maak je niet zo druk man!

Ik gebruik drank en drugs, neuk als een konijn en heb meerdere illegale hobbies.
Daarom ben ik nog wel een normale verantwoordenlijke aardige jongen.

Mensen beoordelen op wat ze privé doen is zo makkelijk. Wel vind ik het zeer knap dat jij wel gezond leeft!! Hou dat vooral vol tot je 88e!!

Gr33tZ

Link to comment

Wat is tegenwoordig gezond?
Onderzoek naar al de dingen die men nu "ongezond" vindt, is vaak onbetrouwbaar.
De 'feiten' kunnen zo veranderen van de één op de andere dag (zo was er een tijd geleden iets met het aantal eieren dat je per week kan eten, wil je het nog -gezond- houden).
En cafeïne zou nu ineens eventueel een positiever effect hebben 'tegen' kanker...
Misschien ga je alsnog eerder dood als je op weg naar school elke dag langs de verkeerde snack-tent fietst, die toevallig een andere afzuigkap met dus ander filter gebruikt dan de zaak waar een klasgenoot langs fietst.
"Gezond" ligt aan té veel factoren, en dus niet alleen aan de keuzes die je zelf maakt...

Het naar je zin hebben, enz. betekent ook vaak "risico's nemen". Zoals ook te zien is aan veel members op dit forum met hun hobby.
Als iemand drank en drugs wil gebruiken voor eigen '''plezier''', moet diegene het toch zelf weten?! Als hij/zij zich er maar prettig bij voelt.
Iedereen bepaalt van zichzelf hoeveel "risico" hij wil nemen. Mensen verschilen u eenmaal, en dus is de één bereid meer risico te nemen dan de ander in de zoektocht naar *genot*...

Je eigen mening hierin geven heeft dan totaal geen nut.
mensen zijn immers... allemaal totaal verschillend

Link to comment
Wat is tegenwoordig gezond?
Onderzoek naar al de dingen die men nu "ongezond" vindt, is vaak onbetrouwbaar.
De 'feiten' kunnen zo veranderen van de één op de andere dag (zo was er een tijd geleden iets met het aantal eieren dat je per week kan eten, wil je het nog -gezond- houden).
En cafeïne zou nu ineens eventueel een positiever effect hebben 'tegen' kanker...
Misschien ga je alsnog eerder dood als je op weg naar school elke dag langs de verkeerde snack-tent fietst, die toevallig een andere afzuigkap met dus ander filter gebruikt dan de zaak waar een klasgenoot langs fietst.
"Gezond" ligt aan té veel factoren, en dus niet alleen aan de keuzes die je zelf maakt...


Sorry hoor, maar hier wil ik even mijn veto tegen uitspreken. Allicht heb je het niet 100% in de hand, maar een groot deel van hoe gezond je leeft heeft te maken met je eigen keuzes. Bijvoorbeeld hoe laat je naar bed gaat, hoe minder slaap je hebt, hoe slechter je weerstand tegen ziektes is. Dat zou jij toch moeten weten, Morpheus, die zijn naam naar de Griekse god van de slaap heeft genoemd. (en dan durf je ook nog dit topic te openen :D)

Alcohol is net zo'n geval, het is gewoon een gif dat je zit op te drinken. Het heeft tal van slechte eigenschappen die ik niet allemaal ga opnoemen. Je zult mij het niet met een vinger zien aanraken :P
Link to comment
Alcohol is net zo'n geval, het is gewoon een gif dat je zit op te drinken. Het heeft tal van slechte eigenschappen die ik niet allemaal ga opnoemen. Je zult mij het niet met een vinger zien aanraken :P

Dit klopt volgens mij niet. Aangezien alcohol een stof is die mensen van nature binnen krijgen en het is in natuurlijke mate gezond. Alleen is het probleem dat mensen vaak teveel gaan drinken em gaan proberen om alcohol meer te concentreren waardoor het lichaam het niet meer goed kan verwerken, DAN is het slecht voor je, maar alcohol op zich is niet een gif en ook niet slecht.
En dit heb je bij heeeeel veel dingen, dingen zijn vaak niet ongezond of gezond, dingen zijn gezond todat je er teveel van neemt.
Link to comment

Tja daar zit misschien ook wel wat in. Maar eigenlijk moet je dan ook testen wat er met een mens gebeurt als je hem weghoudt van al die kleine hoeveelheden gifstof.

Mijn moeder eet wel eens abrikozen pitten, die zijn gezond zegt ze, want er zit blauwzuur in. Dan heb ik iets van WTF? Maar misschien is dat wel zo'n zelfde geval als alcohol.

Link to comment

Maar blauwzuur is wél giftig. :D

Blauwzuur is een uiterst giftige chemische verbinding van waterstof, koolstof en stikstof met de chemische formule HCN met tussen de C en de N een drievoudige binding. Blauwzuur ruikt naar amandelen; deze geur is vanwege de extreme giftigheid van blauwzuur een alarmsignaal in elk chemisch laboratorium.

En verder:
Een blootgestelde raakt, afhankelijk van de dosis, al snel bewusteloos en de dood treedt binnen enkele minuten in. De dodelijke dosis voor volwassenen zou ongeveer 150 mg zijn.

In de natuur komt blauwzuur ook in kleine hoeveelheden voor, bijvoorbeeld in pitten van sommige vruchten zoals (bittere) amandelen en in de jonge bladeren van de laurierkers.

(bron: Wiki)
Dus daar kan ze maar beter snel mee ophouden als dat ook voor abrikozen geldt. :P

En dan nog even op de pagina van abrikozen:
Zo'n 60 abrikozenpitten per dag zou genezend kunnen werken op sommige kankertumoren, echter, deze hoeveelheid is acuut dodelijk! Om bijverschijnselen te voorkomen, dienen de pitten tezamen met een appel of met abrikozen gegeten te worden. Preventief zou 5-15 pitten per dag voldoende zijn.
Dus een of twee zal niet zo'n punt zijn, maar het is dus zeker wel giftig.

Om terug te komen op drank, hier nog een quote:
1 glas: "Warm" gevoel, eerste merkbare verandering in gedrag;
2 glazen: Het maximum waarbij iemand nog zonder strafbaar te zijn kan autorijden;
3-4 glazen: Sterkere gedragsverandering, maximum voor binnenschippers;
4-9 glazen: "Aangeschoten" Remmingen verdwijnen meer en meer. Men praat gemakkelijker, maar concentratie en motoriek verdwijnen;
10-14 glazen: Dronkenschap. Lallen, waggelen, sterk verminderd reactievermogen, sterke ontremming, misselijkheid, braken;
15-20 glazen: zeer dronken: grensloos, onbewust van eigen acties, risico op verhoogde agressiviteit. "Blackouts" kunnen voorkomen waardoor men later zich niets meer herinnert;
20 glazen en meer: Sufheid, in slaap vallen. Risico van ademstilstand, coma, hartstilstand.

Dus een biertje of 5 op een avond is nog alleen maar leuk. :(

Als je nog nooit gezopen hebt zul je na een glas of 3 al wel lekker aangeschoten zijn, als je meer gewend bent kun je ook meer aan.

En nog over drugs, ik ben per 1 januari gestopt met wiet, en überhaupt alles wat je moet roken. Puur omdat je conditie er gruwelijk van achteruit gaat en ik wel een actief persoon ben.
Genot vinden lukt altijd wel als je een vriendin hebt. :D
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...