Jump to content
PyroForum.nl

Wat voor uitrusting?


bastieboy

uitrusting  

122 members have voted

  1. 1. wat voor lab heb jij?

    • mijn achtertuin, lukt me prima.
      39
    • kleine ruimte met afzuiging en een kraan om de hoek.
      16
    • compleet laboratorium
      8
    • anders.
      59


Recommended Posts

Guest meatyke

Ja, heb ik al vaak willen kopen!
Ik heb ook dat probleem met fondueolie dat je het maar 1 keer kan gebruiken.
De volgende dag is het bij mij dan ook zo opgedroogd enz.
Ik moet me toch eens een bunsen, hobby, camping brander aanschaffen.
Wat kost dat zoal?

Link to comment
  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

Ik zal hier even uitleg geven over mijn lab in opbouw.

Zuurkast (DIY): Een soort van bar, ongeveer werkblad op ongeveer 1.20 meter hoog, breedte ong. 1.65 breed en ongeveer 60 cm diep. Betegeld met stroeve badkamertegels en een sterke voegkit.
Hier bovenop zit een soort opstukje, waar verscheidene dingen op te zetten zijn. Hoogte bogen het werkblad: ongeveer 40 tot 50 centimeter. Daarboven komt de kraan.
Gezien er geen waterleiding naar het huisje toe loopt komt er een constructie met een externe waterleiding. Hierover uitleg bij foto's. De afvoer zal niet via het riool gaan. Waarschijnlijk neem ik een paar aparte jerricans waar ik zuren en basen in doe en een voor oxidatoren.
De glazen constructie zal via een houtskelet en de dunste vorm van "glashelder" plexiglas gaan, Echter is er een kans dat ik toch goedkoop glas kan krijgen, of dit gehard glas is weet ik niet maar als het kwalitatief beter is neem ik dat. Het geheel krijgt een schuivend raam en één zijkant die geen glas maar de betegeling bevat. De constructie zal worden aangezogen worden door een motor die ik nog moet zien te vinden maar er vast wel is.

Aan de andere kant, 5 meter verderop, of er pal tegenaan zal de plofkast komen te staan. Plofkast valt onder de categorie chemische kluis. Ik heb de officiele onformatie over de kast op papier en zal hier nog worden gepost. De stukken glaswerk komen onder de het werkblad, hier zit behoorlijk wat ruimte. Voor zover ik weet wel genoeg voor mijn glaswerk.

Electriciteit is aanwezig waarvan alles in via afgeschermde safety stopcontacten word aangesloten. Geen gas, dus dat wordt een campingbrander of een externe fles, hotplate en een EtOH brandertje. Verder niet te vergeten, de brandblusser. 6 kg poeder.

Klare informatie over het gebouw: Een houten gebouwtje wat in de volksmond ook wel een tuinhuis heet. Nok van 3 meter hoog, 5 meter lang 3 meter breed. Houten constructie, vlakke betegeling op een nette fundering. Mogelijkheden tot uitbouw, afdoende afstand van eventuele brandbare gebouwen.

Voor foto's moeten jullie nog een week of 3 a 4 wachten.

I'll keep y'all up to date.

Link to comment

Als ik het allemaal zo lees, dan valt het eigenlijk best mee om dingen een beetje veilig te maken, je moet alleen eens de tijd nemen om het allemaal in elkaar te zetten.

Misschien dat ik in de toekomst ook eens een dergelijke zuurkast bouw in de schuur, maar ik moet dan wel kijken hoe ik de afvoer van de lucht laat gaan. Ik weet namelijk niet of me ouders het zo fijn zouden vinden als er een gat in het dak van het tuinhuisje zit, waar dan nog iets van een buis uitsteekt met een kap erop om te zorgen dat de regen niet in de zuurkast loopt... Maar ik denk dat zo'n zuurkast de moeite wel waard is.

Link to comment
Misschien dat ik in de toekomst ook eens een dergelijke zuurkast bouw in de schuur, maar ik moet dan wel kijken hoe ik de afvoer van de lucht laat gaan. Ik weet namelijk niet of me ouders het zo fijn zouden vinden als er een gat in het dak van het tuinhuisje zit, waar dan nog iets van een buis uitsteekt met een kap erop om te zorgen dat de regen niet in de zuurkast loopt... Maar ik denk dat zo'n zuurkast de moeite wel waard is.


Je hoeft waarschijnlijk maar een gat van 5 tot 7 cm in diameter te boren, dit lijkt mij minimaal. Als je een houten huisje en een houten dak hebt is dat appeltje eitje. Verder is een schoorsteen vandaag de dag gewoon te koop als een soort plastic kap met een overkoepeling erop.


Dit is een voorbeeld van wat ik bedoel. Je laat een pijp uit het dak steken, deze laat je goed passen met de schoorsteen en that's it. Nu is dit iets makkelijker gezegd dan gedaan, maar het geen probleem waarschijnlijk.
Link to comment

Ik weet dat het niet echt een probleem vormt om te doen. Maar toch denk ik dat mijn ouders niet zo blij zijn als ik er een gat in maak. Want zodra ik weg ben gaan mijn spullen ook weg. Voor de rest zal het schoorsteentje zelf niet zo heel veel boeien, alleen zullen sommige mensen er misschien raar van op kijken als er een schoorsteentje uit ons tuinhuisje komt.

EDIT:
Toch wel een probleem met het aanbrengen van het schoorsteentje zelf misschien, op het dak liggen van die zwarte matten die het water dicht maken, maar ik vraag me af hoe ik dan de rand om het schoorsteentje heen goed waterdicht krijg, want ik ben bang dat kit niet goed hecht aan die matten.

Link to comment

Omdat mensen mij hebben gevraagd wat te laten zien van mijn kast heb ik besloten toch maar enkele foto's te nemen. Uitleg is hopelijk niet nodig. Overigens is het slot wel erg handig, zo kan er geen chem meer worden gestolen zonder mij de sleutel af te nemen. Want die kast meenemen lukt je toch niet 1-2-3. Zelfs de AIVD zal zonder "grof geschut" - in de zin van een hijskraan oid - niet die kast mee kunnen nemen. Of je moet een kast zo'n 450 kg in je broekzak kunnen stoppen en kunnen dragen. :) Oja, let ook even op de explosie drukgaten en de zwarte rand. De zwarte rand sealt de kast hermetisch af van de buitenwereld als de temperatuur boven de (pak m beet) 300 graden komt. Verder zitten er een goed aantal snufjes in die kast verwerkt waar je toch even goed bij moet stilstaan. Ik zal hier waarschijnlijk nog wel een papier inscannen van de specs over de kast.

[ GEBRUIK MAKEN VAN IMAGESHACK IS NIET MOGELIJK, UPLOAD AFBEELDINGEN DIRECT OP HET FORUM ]

[ GEBRUIK MAKEN VAN IMAGESHACK IS NIET MOGELIJK, UPLOAD AFBEELDINGEN DIRECT OP HET FORUM ]

Te kast is overigens nog niet schoongemaakt, ik hem hem geplaatst en foto's genomen. Ik zal nog hier en daar wat verbeteringen aanbrengen, zodat hij er weer tip-top uit ziet (en werkt).

[edit] Blijkbaar is imageshack geen mogelijkheid om anoniem(er) te blijven. Dan zal ik het op een andere manier moeten aanpakken[/edit]
[edit 2]
Jullie mogen de link zelf repareren, ik heb geen zin om mijn spullen regelrecht in de handen van de aivd te werpen. Imageschack is een internationale server waar een ander gerechtssysteem geldt.
[/edit2]

Ach, vooruit, dan doe ik het ook wel zo. Er zijn ook wel goede argumenten voor etc. Zo laat ik in ieder geval het goede voorbeeld zien.
http://pyroforum.nl/uploads/post-226-1182976092.jpghttp://pyroforum.nl/uploads/post-226-1182976178.jpg

Link to comment

Je mag me een warning geven als je wil. Als ik er een heb verdiend moet je het alsjeblieft niet laten! Echter vind ik niet dat ik de AIVD tegemoed moet lopen. Alles wat hier op het forum wordt geupload wordt rechtstreeks bij de autoriteiten gelogged. Ik heb wel een file voor je als zijnde bewijs. Daarvoor moet je maar mailen oid.
Alles wat op een Nederlandse server wordt geupload valt onder de nederlandse wet, om de zelfde reden heeft bijvoorbeeld The Pirate Bay de servers in een land(en) staan waar het gebruik van torrents legaal is.
Daarom load ik niet meer up naar Nederlands grondgebied, om de problemen met de Nederlandse autoriteiten te ontlopen.
Alleen al de procedure die ik aan mijn broek kan krijgen lijkt mij uiterst onplezant. Het mag dan nogwel veiligheid betreffen, maar ik houd alles zo tight as possible. Ik denk dat ik hiermee mijn zaken perfect kan verantwoorden, vooral als ik hierbij vermeld dat ik niet wil dat het met mij net zo afloopt als de zaak in Deurne.
Noem me een sukkel die zijn sercurity helemaal overbeveiligd wil hebben, maar ik sta hier nu sinds een korte tijd voor. En als er steeds meer en meer worden opgepakt wil ik dit graag ontlopen.

Maar als je nog die file wil, moet je me ff pm'en of iets dergelijks. Ik zal je daarmee laten zien dat dit wel degelijk een reden heeft.

Link to comment

Een warning heb je niet verdiend. ;)

Stel dat je gelijk hebt, wat is er dan zo erg aan foto's van een kast (!!). Denk je nou echt dat ze daarvoor jou gaan opzoeken? Er staan andere ergere dingen (volgens hun) die jij gezegd hebt en dus met jou in verband brengt op dit forum. Zolang je nergens je woonplaats, naam etc laat slingeren moet je niet teveel vrezen.

Alles wat op een Nederlandse server wordt geupload valt onder de nederlandse wet, om de zelfde reden heeft bijvoorbeeld The Pirate Bay de servers in een land(en) staan waar het gebruik van torrents legaal is.

Torrents zijn een heel ander gedoe dan foto's van een kast. :P

Je kan gelijk hebben, maar als je het zo erg zou vinden dat ze die foto's zouden hebben, dan moet je ook alles wat je over die kast hebt gepost erg vinden, dat komt namelijk op hetzelfde neer. En als ze dan al bij jou komen dan zien die kast daar mooi staan, dus of ze nou foto's hebben of niet als ze binnenvallen, het blijft weeral hetzelfde. :P

Aangezien er dus geen echte reden is waarom je de regels niet zou volgen in dit geval verwacht ik dat je de foto's gewoon upload op het forum.

Verder wil ik hier geen flamewar van maken, beetje nutteloos om over zoiets te blijven zeiken. Mijn mening staat vast, die van jou ook, het is nu gewoon aan jou.

Ps: die file mag altijd komen, ben er best wel benieuwd naar. :)
Link to comment
Guest meatyke

Heel mooie kast NG!
Als je lab net zo mooi word als die kast, dan word het een heel mooi lab! :)

Ik ga in de grote vakantie hoogstwaarschijnlijk ook een nieuw lab bouwen/maken.
Er komt een kookvuur, zuurkast, gastoevoer, watertoevoer, enz. in! :P
Ik hoop echt dat het er van komt in augustus.
Als het af is zal ik hier wel foto's posten/uploaden! :P

Greetz.

(PS. Ik ben ook wel benieuwd naar die file, laat hem maar komen!)

Link to comment
Guest Rico

Dit is dan mijn ''labje'' :P

Toen wij vroeger bovenin het huis alles gingen verbouwen hadden we beneden in het huis dus ook keuken en douche etc, nu gebruiken we dat niet meer dus nu heb ik alles gekregen :)




Rico. :P

Link to comment
Guest Rico
Geweldig, ik wou dat ik ook zo'n mooie plek had! Mooie kokers liggen er trouwens in je kastje :P

Ja, de kokers zijn lekker dik, 4 mm dikke huls. Ik wou dat ik er meer had gekocht ;) Want ze doen het gewoon perfect voor fonteinen en knallers :P

@ Julicher
Inderdaad makkelijk voor als je in de fik staat ofso kun je meteen de douche in :)
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...