Jump to content
PyroForum.nl

---PUNK---


yellowcard

Recommended Posts

punt 1 is alleen relevant voor de persoon die er een keer een opmerking/vraag over maakte, ik weet niet meer wie het was.


punt 2 is dat ik mensen van het vmbo niet wil afkraken met dat ze veel te dom zijn voor pyro, en dat het best wel vaak gebeurt dat mensen eigenlijk wel slim genoeg zijn voor havo of hoger maar dat ze door een fout (die door een ander gemaakt kan zijn) of door dat ze te lui zijn op het vmbo tercht komen. Ik ken wel 7 van de 35 mensen die eigenlijk wel havo konden doen, maar door luiheid of een fout van een ander op het vmbo zijn gekomen, en ik geef hierbij ook gelijk een voorbeeld, mezelf.

Dit laatste zeg ik omdat mensen vaak op het vmbo een stempel drukken van DOM, maar dit hoeft dus helemaal niet, die stempel komt voor uit andere redenen, maar dan wordt het weer een kilometers lang verhaal.

Link to comment
  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

punt 1 is alleen relevant voor de persoon die er een keer een opmerking/vraag over maakte, ik weet niet meer wie het was.


punt 2 is dat ik mensen van het vmbo niet wil afkraken met dat ze veel te dom zijn voor pyro, en dat het best wel vaak gebeurt dat mensen eigenlijk wel slim genoeg zijn voor havo of hoger maar dat ze door een fout (die door een ander gemaakt kan zijn) of door dat ze te lui zijn op het vmbo tercht komen. Ik ken wel 7 van de 35 mensen die eigenlijk wel havo konden doen, maar door luiheid of een fout van een ander op het vmbo zijn gekomen, en ik geef hierbij ook gelijk een voorbeeld, mezelf.

Dit laatste zeg ik omdat mensen vaak op het vmbo een stempel drukken van DOM, maar dit hoeft dus helemaal niet, die stempel komt voor uit andere redenen, maar dan wordt het weer een kilometers lang verhaal.

Ik zit zelf ook op het VMBO kader beroeps, ik kan VWO doen maar idd ik ben te lui en heb PDDNOS, dit houd in dat ik moeilijk kan leren.
Mijn IQ is getest op 139, dus hoog genoeg voor VWO.
Link to comment

Ik ben het grootendeels wel eens met de theorie van NG. De grote massa ( het vmbo en lager ) zijn met veel, en het is volgens mij ook heel moeilijk voor hen om te veranderen.

Ik had vroerger een hele goede vriend, speelde ik altijd mee buiten bouwde hutten enzo je kent het wel. Dat was op de basisschool. Toen ging hij naar het vmbo, en ik naar het VWO. De eerste maanden bleef hij nog wel zichzelf, maar hij was echt de enigste die anders was. Hij is beetje bij beetje verandert is wat al die mensen om hen heen waren. Best wel jammer. Hij is eigenlijk helemaal niet zo'n typ voor het vmbo had ik het gevoel, alleen hij was alleen niet zo slim ( klink een beetje lullig, maar het was gewoon zo ). Ik denk dat hij zich veel meer op zijn plaats zou hebben gevoelt bij ons op school, en dan had hij ook de mogelijkheid gehad om zichzelf te blijven.

Dit vind ik dus wel jammer, dat het dus voor mensen die naar het vmbo gaan/zitten, bijna onmogelijk is om echt zichzelf te blijven.

Nou dit was het wel zo'n beetje geloof ik.
En NG, als ik zo al je posts lees enzo, had ik me echt een heel ander typ bij jou voorgesteld !

Link to comment

Ik heb vmbo gedaan, maar dan op het laagste. Ik ben niet erg slim, Ik heb ook PDDNOS. Het was een erg moeilijk periode voor mij. Ik wou altijd mijzelf blijven. Altijd anders dan de rest. Ergens vond ik het wel leuk, maar het probleem was ik was altijd alleen. Geslagen, gepest, in elkaar getrapt en al die zaken die maar kan bedenken.

In de tweede ging het bijna mis. Erg depresief. Toch bleef ik mij zelf. Pas in de vierde ging het beter. Jullie hebben wel gelijk met, dat het moeilijk is om je zelf te zijn. Maar ik vind het nog moeilijker om het te blijven. Er zijn moeten geweest dat ik erg begon te twijfelen. Muziek was erg belanrijk voor mij. Daar mee kon ik mij zelf zijn.

Ik weet niet of dat 1 van jullie ooit gepest is omdat je anders bent.

Stel je eens voor. Je zit in een klas waar iederen je niet mag, omdat je anders bent. Het grootse gedeelt loopt mee. Omdat ze zelf bang zijn om gepest te worden. Deschool is verdeelt over meerdere locaties. maar op jouw locatie ben je de eningste die anders is.

Wat doe je? Blijf je zelf, ga je toch maar veranderen of zet een pistool tegen je kop en haal de trekker over.

Link to comment

Ik heb ooit op het punt gestaan. Ik koos voor mijzlef blijven. Dat heeft nog veel pijnelijke momenten op geleverd.

Ik zou het niet weten als is des tijds over een wapen beschikte. De wapens die ik nu heb kockt ik pas op mijn 16 de. Had ik een vuurwapen, dan had er een situatie onstaan zoals op amerikaanse scholen. wat dan eingide in zelfmoord. Ik heb hier echt over nagedacht.

De meeste mensen zien mij als een verknipt figuur, die zijn emoties niet kan uiten. behalve die van agresie. Met vage gedachten en intresse

Link to comment

Wow... ik zit hier nu al 10 minuten dit topic (steeds weer opnieuw) te lezen en ik weet eigenlijk nog steeds niet wat ik moet zeggen. Als ik alles zo lees roept het hele rare gevoelens op. Ik dacht dat ik (vooral in mijn hoofd, en een beetje van uiterlijk) aardig anders was dan andere mensen, maar dit vind ik echt exteem...verder weet ik nog steeds niet wat ik moet zeggen...

NG


Btw, ik kan je plaatje niet zien Oscar.

Link to comment

@MMM
je kan inderdaad overdrijven, maar als je het dan zo bekijkt:
dat soort rare dingen maken is typisch iets van mij, ik heb ook van blauwe leds een "neonlamp" voor onder mijn fiets gemaakt etc...
en die gast uit mijn straat zit op het VMBO, luistert (teveel) naar 50cent ed, en is er volgens mij nog niet achter hoe hij "zichzelf" kan zijn

dan nog iets, ik ben al vanaf de 1e (daarvoor ook , maar dat boeit niet zo) mijzelf, soms onzeker, vaker zekerder. ik heb in mijn klas 3 echt hele goede vrienden, maar ik ken de halve school, en kan met bijna iedereen wel overweg, in de 1e was dat niet zo, toen zaten de VMBO'ers er nog bij... dat is weer een versterking van NG's theorie

iemand die zichzelf is gaat naar betere muziek luisteren, in mijn ogen/oren is 50cent "boem tjak" met een rappende vent, maar er zijn zoveel goede bands die echt muziek met inhoud maken...

okay, voordat ik op NG ga lijken brei ik er een eind aan :)

gr.
Stijn

Link to comment
  • 1 month later...
  • 1 month later...

In groep 7/8 was ik nog zo'n top40 mannetje, maar toen ik in de eerste kwam kreeg ik de naam van een band, Good Charlotte, dit was ook de eerste keer dat ik in aanraking kwam met rockachtige muziek.
Nu luister ik vooral punk, en yellowcard, door jouw ben ik weer een leuke band rijker :P
Dankzij LimeWire waar een functie in zit waarop je eop genre kan zoeken ben ik ook zo'n 100 nieuwe punk nummers rijker :P
Ik luister soms wel andere nummers van andere genre's, alleen als ik ze leuk vind :!:

Link to comment

@ Oscar

Ik was voor de grap dit topic aan het lezen, en ik las jou post, en ik zag (voor een gedeelte) mezelf wel terug in jou verhaal. Ook 3 jaar in een klas gezeten waar iedereen meeloopt en je de enigste alternativeling bent enzo, gepest en shit. Maar ik daagde het op een gegeven moment ook gewoon uit, omdat ik wist dat iedereen meeliep en 'erbij' wilde horen. Maar ik heb nooit het idee gehad om me zelf om zeep te helpen, dat niet.

Back on topic:
Ik luister een beetje hetzelfde als iedereen hier...Flogging molly en Dropkick Murpheys vind ik erg goed.

@NG
Je theorie klopt volgens mij wel.

Link to comment

misschien wel leuk idee om een soort vragenlijst te maken om te kijken of de members hier naast muziek nog overeenkomende intresses/eigenschappen hebben :P soort van "Super Poll".
denk dat er idd veel mensen de zelfde intresses hebben.

btw:

Franz Ferdinand <--- deze is echt goed 8)
Artic Monkeys
Oasis
Deep Purple
Greenday
Rolling stones(Angie/paint it black)
Queen
Guns And Roses

nah dat was het wel zo'n beetje

Cold As Ice

Link to comment

Mooi mensen, misschien moeten we inderdaad een poll maken waar je kunt stemmen of je van punk houd of niet.

En by the way, zijn er mensen die 6 juni naar Alexisonfire gaan in de Melkweg ? Of naar taking back sunday of against me ? Zelf ga ik waarschijnlijk naar alexisonfire, als ik ten minste mag op een dinsdag....wat ik wel denk.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...