Jump to content
PyroForum.nl

---PUNK---


yellowcard

Recommended Posts

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
heeft er iemand 1 van deze band live gezien. En in elk geval ik heb er een heleboel hiervan live gezien: cob, Flogging molly, the Offspring, Dimmu Bogir, Sonata Arctica, Finntroll, Ensiferum, Equlibrium, Heideroosjes, The apers, BAD RELIGIOn en Dropkick murphy's


Flogging Molly, Offspring, Dimmu Borgir, Equilibrium, Heideroosjes, Apers, Dropkick Murphys... Been there done that :)
Hoewel ik toch meer van de (oldschool)hip-hop ben. En ook van de Nederlandse muziek trouwens(Trockener Kecks, scene, de Dijk, Gorki)
Beste band allertijden: QUEEN!!!
Link to comment
Wat vinden jullie van Ill Nino en Blind Guardian? persoonlijk vind ik dit erg goede muziek...En volgens mij zijn de Heideroosjes in nederland best bekend hoor...


Die 1e ken ik niet, maar Blind guardian is vet! 29 september concert. 8) (jaja, ik ben er vroeg bij :))

Wat is Ill Niño? Ook power metal?

Heideroosjes ken ik verder ook wel, heb wel paar nummers gehoord.
Link to comment
  • 2 weeks later...

Ga maar downloaden mer ares of limewire, een paar goede nummers:

- the ex
- try honesty
- nothing to lose
- red flag
- line and sinker
- lies
- river below

Als je ze allenmaal het geluisterd zeg je maar wat je er van vind. Trouwens, deze gasten zijn erg onbekend, zijn nog nooit in europa geweest. Ik hoop dat ze wel komen !!! :) je moet maar eens een paar live vid's downloaden, echt vet !+

Link to comment

nou..ik zal hier eens mijn muziek smaak posten...

Me=Red Hot Chili Peppers!

Maar luister ook wel andere rock bands, zoals Green Day, Metallica, Bloodhound Gang, Heideroosjes (maar niet heel veel), Jimi Hendrix (vanwege het gave gitaar spel), en nog wel een boel bands, maar ik luister voor 90% rock...


Trouwens, als je hier zo op dit topic kijkt zie je dat bijna elke member die hier heeft gepost - en dat zijn bijna alle actieve members - wel rock of punk muziek luisteren. Zou je hieruit kunnen concluderen dat veel menden die aan pyro doen een bepaalde manier van denken/intresse hebben, die in het zelfde denkvlak ligt als het type muziek dat je leuk vind?

Link to comment

De eerste conclusie die ik trek is dat het allemaal geen doorsnee mensen zijn, maar over die muziek, voor het grootste deel klopt dit wel, maar ik luister zelf ook graag trance en hardcore. Ik weet zeker dat enkele zich hier ook in kunnen vinden aangezien er al filmpjes verschenen met ophidian als muziek, dat is beslist geen punk. Maar het merendeel(en daar val ik dan ook weer onder) luisterd inderdaad veel punk/rock/metal ed.

Link to comment

maar als je dan ff nadenkt idd
punk/rock/metal/ etc.. is ook een beetje "anders"
dat kom je minder vaak tegen op tmf, en ik heb nog niemand hier gezien die fan is van madonna of zo...

t'is een beetje vreemde redenering, maar pyro is een "andere" hobby, en wordt dus ook gedaan door "andere" mensen

ik ben trouwens 100% voor anders zijn, niks groepgedoe, gewoon lol hebben en leven :D
ik erger me namelijk dood aan meelopers etc..
okay, een beetje trends enzo is okee, maar maak het niet te gek

kijk naar mij, ik heb laatst een oude telefoonhoorn (van zo'n oude telefoon met draaischijf) omgebouwd tot headset voor mijn mobiel! gewoon omdat ik het lol vind :)

zo'n gast uit mijn straat: nee niet mee naar de stad gaan, das voorlul
nou zoek het maar uit

maar nu ga ik teveel offtopic :)

Link to comment
maar als je dan ff nadenkt idd
punk/rock/metal/ etc.. is ook een beetje "anders"
dat kom je minder vaak tegen op tmf, en ik heb nog niemand hier gezien die fan is van madonna of zo...

t'is een beetje vreemde redenering, maar pyro is een "andere" hobby, en wordt dus ook gedaan door "andere" mensen

ik ben trouwens 100% voor anders zijn, niks groepgedoe, gewoon lol hebben en leven :D  
ik erger me namelijk dood aan meelopers etc..
okay, een beetje trends enzo is okee, maar maak het niet te gek

kijk naar mij, ik heb laatst een oude telefoonhoorn (van zo'n oude telefoon met draaischijf) omgebouwd tot headset voor mijn mobiel! gewoon omdat ik het lol vind :)  

zo'n gast uit mijn straat: nee niet mee naar de stad gaan, das voorlul
nou zoek het maar uit

maar nu ga ik teveel offtopic :)

Daar ben ik het met hem eens hoor, je kan het ook overdrijven :wink:
Link to comment

Waar ik een onwijze hekel aan heb : ''trance-pootjes''. Sorry als ik hier iemand mee beledig. Ik bedoel hiermee van die mensen met trakke broekjes met allenmaal van die witte scheuren er in enzo, al je haar op je hoofd vol met gel, en een oorringetje, strakke poema schoentjes er onder. Dit vind ik echt verschrikkelijk.
Maar toch, stel je bent zo'n trace-pootje, is het toch wel vet dat je aan pyro doet.

En ik denk dat het wel deels waar is, als je zegt dan mensen die aan pyro doen ''anders'' zijn , ook kwa muziek. Niet dat standaard top 40 waar 70% van NL naar luisterd, en 20% dat domme hip hop 50 cent gedoe.

Mensen die naar punk en rock luisteren zijn vet :wink:

Link to comment
mensen met trakke broekjes met allenmaal van die witte scheuren er in enzo, al je haar op je hoofd vol met gel, en een oorringetje, strakke poema schoentjes er onder



Grappig, ik ben het tegenovergestelde van dat.

En idd, mensen die rock luisteren zijn vet! (in de goede zin van het woord natuulijk)

Ik heb even het plaatje van mij theorie/opmerking compleet gemaakt, het ziet er misschien een beetje wetenschappelijk beredeneerd uit, maar dit is mijn theorie.

Mensen die aan pyro doen luisteren vaak rock, mensen die rock luisteren (vooral de echte rockers) hebben vaak lang/alternartief haar of zijn gewoon heel anders dan de grote massa . Op het vmbo is er veel meer interesse voor hardcore en trance en top 40, dit is de muziek die de grote massa het meest luistert, daar heeft ook het overgrote deel kort haar wat recht op staat door gel en wordt het liefst de nieuwste mode gedragen. Voor pyro heb je wel aardig wat kennis nodig wil je het goed kunnen begrijpen (havo of vwo niveau dus), aangezien op het vwo (en ook havo) een veel groter deel rock luistert dan op het vmbo en ook slimmer is, is het best wel logisch dat hier een groot deel rock luistert, en ook alternatief is (is bijvoorbeeld denken of kleding)

Naar mijn idee komt het dat het vmbo, de grote massa, de grota massa vormt omdat ze zelf niet durven alternatief te zijn, dit zou moeten komen door onzekerheid, omdat ze de slechte kanten willen wegwerken door bij de grote veilige groep te gaan staan. Een bekend voorbeeld hiervan is het domme blondje, deze wordt vaak afgebeeld als een gewaagd gekleedt en veel make-up achtig persoon of zelfs een beetje sletterig, dit is in mijn ogen zo omdat ze haar slecht kant (haar domheid) wil wegwerken.

Als alles wat ik zeg hier nu klopt, en het 85% vindt rock/punk/metal goede muziek vindt, dan zou 70-75% of meer op de havo of hoger moeten zitten of van oudere generaties moeten komen waar de hele jeugd leefde in een rock cultuur.

Tot zover mijn theorie,
Nitroglycerin


Ps.1 ik weet niet wie er laatst een opmerking over dat ik lange stukken schreef, maar, nu doe ik het weer, het zit gewoon in me. (de plaats van de opmerking was in een nu alweer gedelete topic)

2. Ik wil nu niet zeggen dat het niet kan dat mensen die op het VMBO zitten zo dom zijn dat zeg geen pyro kunnen, in tegendeel [door mij gecensureerde informatie, ik heb het opnieuw ingezien en het onthult te veel van mijn presoonlijkheid/identiteit.]
Link to comment


grappig, ik ben het tegenovergestelde van dat, ik heb een afrokapsel, beetje wijde spijkerbroeken (niet zo wijdt als skate broeken), en draag australian schoenen (gewoon leer met gebarsten leer).

en idd, mensen die rock luisteren zijn vet! (in de goede zin van het woord natuulijk)

ik heb even het plaatje van mij theorie.opmerking compleet gemaakt, het ziet er misschien een beetje wetenschappelijk beredeneerd uit, maar dit is mijn theorie.

Mensen die aan pyro doen luisteren vaak rock, mensen die rock luisteren (vooral de echte rockers) hebben vaak lang/alternartief haar of zijn gewoon heel anders dan de grote massa . Op het vmbo is er veel meer interesse voor hardcore en trance en top 40, dit is de muziek die de grote massa het meest luistert, daar heeft ook het overgrote deel kort haar wat recht op staat door gel en wordt het liefst de nieuwste mode gedragen. Voor pyro heb je wel aardig wat kennis nodig wil je het goed kunnen begrijpen (havo of vwo niveau dus), aangezien op het vwo (en ook havo) een veel groter deel rock luistert dan op het vmbo en ook slimmer is, is het best wel logisch dat hier een groot deel rock luistert, en ook alternatief is (is bijvoorbeeld denken of kleding)

Naar mijn idee komt het dat het vmbo, de grote massa, de grota massa vormt omdat ze zelf niet durven alternatief te zijn, dit zou moeten komen door onzekerheid, omdat ze de slechte kanten willen wegwerken door bij de grote veilige groep te gaan staan. Een bekend voorbeeld hiervan is het domme blondje, deze wordt vaak afgebeeld als een gewaagd gekleedt en veel make-up achtig persoon of zelfs een beetje sletterig, dit is in mijn ogen zo omdat ze haar slecht kant (haar domheid) wil wegwerken.

Als alles wat ik zeg hier nu klopt, en het 85% vindt rock/punk/metal goede muziek vindt, dan zou 70-75% of meer op de havo of hoger moeten zitten of van oudere generaties moeten komen waar de hele jeugd leefde in een rock cultuur.

Tot zover mijn theorie,
Nitroglycerin


Ps.1 ik weet niet wie er laatst een opmerking over dat ik lange stukken schreef, maar, nu doe ik het weer, het zit gewoon in me. (de plaats van de opmerking was in een nu alweer gedelete topic)

2. Ik wil nu niet zeggen dat het niet kan dat mensen die op het VMBO zitten zo dom zijn dat zeg geen pyro kunnen, in tegendeel, ik werd door mijn basisschool ingeschaald op vmbo Basis Beroeps, dat zou ik niet kunnen halen. Door een iq test (IQ 144 van de 150 (en 100 is gemiddeld), werdt ik dan maar op vmbo Kader gezet, na het eerste rapport ging ik naar Vmbo Theoretisch/Havo, aan het eind van dat jaar was het al duidelijk dat ik de havo makkelijk zou kunnen, half klas 2 zou ik het volgende jaar op het vwo beginnen, en sinds de 3e klas zit ik dus op het VWO. Als je dus op het VMBO zit kun je er dus veel meer uithalen dan je denkt (ookal was dat in mijn geval extreem).

Ik snap het laatste gedeelte van je niet bepaald, het gaat hier over punk en je begint over IQ en opleidingen :)
Persoonlijk vind ik dit niet belangrijk, als je maar weet waar je mee bezig bent!
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...