Jump to content
PyroForum.nl

(Elektrische) ontsteking op AFSTAND


yellowcard

Recommended Posts

  • Replies 504
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik gebruik kerstlampjes. Ik koop gewoon een paar kerstlampsetjes heel goedkoop en dan pak ik alle lampjes van het snoer af en ik knip ook een stukje snoer met zo'n aansluiting waar je het lampje in drukt af.
Dat stukje soldeer ik aan een snoer van 15 meter. En het uiteinde van dat snoer sluit ik op een ontvanger aan.
Zo heb je een erg makkelijk systeem, want je kunt namelijk het lampje al laten branden met 5/6 volt en elke keer als je iets anders wilt laten ontsteken stop je er gewoon weer een nieuw lampje in :P

greetz your mother

Link to comment
  • 2 weeks later...

Waar the Fock is het Topic over lonten?!
Dus zoalng dat Topic niet terug is, post ik het lekker hier:

Dunste lont ooit?
Ik was laatst wat aan 't klooien met de onsteking, ik wil nl. zo min mogelijk druk verliezen bij de Lift (hoe dikker de lont (Blackmatch), hoe breder het gaatje moet zijn bij een cake bijv., deste hoger het druk verlies).
Dus nu heb ik een soort blackmatch gemaakt ter dikte van een naaigaren-touwtje.

Ik heb 2 Foto's en 2 Filmpjes, maar de File-Attacher van het Forum doet het verdomme niet.
Ter info Foto: De grootste foto is 2,56×1,92 MP (JPEG; grootte: 1,29 MB), ligt het aan de Foto?
Ter info Film: Quicktime-movie iets lager als 10 MB
Waarom doet hij 't niet, desnoods zou je de Upload-dir weer in werking kunnen stellen, GK.

Link to comment

Drukverlies oke. Maar hoe krijg je die super dune lonte van je door de huls ? je moet dan toch alsnog een gaatje boren van 2mm ( kleiner is er toch niet ? ) . Of doe je er stuke Al folie om heen heel strak, dat door het 2 mm gaatje en dan de overige ruimte hot-gluen ?

Het uploaden hier vind ik ook kut. Het is me nog niet gelukt. Ik stem nog steeds voor: back to the old

Link to comment
  • 1 month later...

Ik ben zo ver gekomen om me oude nokia uit elkaar te slopen en heb op het punt waar je geluidsspeakertje (voor je ringtones ) voeding krijgt 2 draadjes geslodeerd. Ik heb een ringtone aangemaakt waarbij je een heel hoge piep hoort en 1 waarbij je niks hoort. Als een willekeurig nummer die tel. belt gaat de stille ringtone af en krijgt de transistor geen stroom. De hoge ringtone is bij het nummer van me eigen telefoon ingesteld zodat ik alleen de ontsteking kan laten gaan. Ideaal als bijv. iemand een verkeerd nummer draaid en jij staat bij een kilo ANFO ofzo B)

Link to comment

Uhh, bij Brainiac lukte het niet. Uiteindelijk zat de hele caravan vol
met mobiele telefoons die rinkelden en er gebeurde niets.


Toen gingen ze het maar proberen met statische elektriciteit,
een van de brainiacs moest in een emmer met water gaan staan
en dansen. Toen hij aarde maakte ontplofte de caravan. Zoiets.

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest C2CuF6O6S2
Beste mensen,
Ik ben op het moment bezig te experimenteren met dingen waardoor je vuurwerk op afstand kan laten afgaan,
Dit hoeft niet per se met electriciteit te gebeuren, aangezien dit wat moeilijker is tenzij iemand er echt iets heel simpels weet.
Heeft er dus iemand een goede tip hoe je iets op afstand kan laten exploderen ?
( ik bedoel geen hele lange lonten ).
gr uit delft


Ik weet 1 heele simpele.
Benodigdheden:
- 1 volle accu (ik gebruik een 9.6 van een RC auto)
-1 stukja staal wol
-Wat buskruit
-1 boterham zakje
- 2lange snoeren (hoeveel afstand je wilt houden)

Neem het boterhamzakje stop het stukje staal wol in en punt van het boterhamzakje.
Doe het buskruit over het staal wol heen.(zoveel je denkt nodig te hebben)
Knoop het zakje dicht. Pak dan het snoer stip de uiteinden en een striptang.
Stop 1 kant alvast in de boterham zak bij het staal wol.

Rol het snoer uit, zet het snoer op de polen en je buskruit ontsteekt. B)
Link to comment

Oke mijn mob. telefoon ontsteking is bijna zo goed als af alleen nog mooi alluminium batterijhoudertje maken waar ook het veiligheidsschakelaartje inkomt zodat er dan pas stroom van de batterij worden geladen naar de transisor etc. Ik ga vanavond de ontsteking voor het eerst gebruiken met 1kg CANFO.
Ik gebruik als ontsteking 5 gram AP en als booster ANNM/AL. Dit alles word gefilmt en zal ik binnekort posten. Hier onder alsvast wat fotos van de mob. ontsteking.

Link to comment
Guest C2CuF6O6S2

Ik kan niet wachten op het filmpje. B)

Ik zie mij niet echt zoiets in een Detonator stoppen. Het zouw eventueel wel kunnen maar lijkt me neit echt handig.

Het is ook maar iets dat werk en goedoop is. ;)
Link to comment
Guest C2CuF6O6S2
Die ontsteking ziet er wel goed uit. Bamibal heeft een tijd geleden er ook een gemaakt, Maar ik blijf het niet vertrouwen. Net een lullig smsje van je provider en je bent de ***.

@SoulPredator

Ik vind dat je gelijk hebt je zal maar net klaar zijn met het activeren dan de ontsteking.
Krijg je een sms. B) De rest snap je wel.
Link to comment
Ik ben zo ver gekomen om me oude nokia uit elkaar te slopen en heb op het punt waar je geluidsspeakertje (voor je ringtones ) voeding krijgt 2 draadjes geslodeerd. Ik heb een ringtone aangemaakt waarbij je een heel hoge piep hoort en 1 waarbij je niks hoort. Als een willekeurig nummer die tel. belt gaat de stille ringtone af en krijgt de transistor geen stroom. De hoge ringtone is bij het nummer van me eigen telefoon ingesteld zodat ik alleen de ontsteking kan laten gaan. Ideaal als bijv. iemand een verkeerd nummer draaid en jij staat bij een kilo ANFO ofzo B)
Dat wou ik even quoten, danku.
Soul en kopermannetje, beter opletten hè.. ;)

Ik zelf gebruik altijd een lont, een rietje met KNO3/suiker, en een lading flare mix.
Dan heb ik in eerste instantie tijd zat om weg te komen, dan zie ik een witte of rode vlam, en dan weet ik dat de dreun gaat komen.
Link to comment
Die ontsteking ziet er wel goed uit. Bamibal heeft een tijd geleden er ook een gemaakt, Maar ik blijf het niet vertrouwen. Net een lullig smsje van je provider en je bent de ***.

Volgens mij kan je het zo instellen dat als je ge smst word dat je mobiel gaat trillen en dan gaat er volgens mij geen stroom naar je electroniche ontsteking.
Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...