Jump to content
PyroForum.nl

Duvel

Recommended Posts

Klopt, maar mijn meal is normaal al in een flits weg. Na granulatie is dit uiteraard nog sneller (kun je zowel zien als horen).

Ik probeer het anders nog wel eens met de H3 na granulatie (moet ik weer een aparte zeef gaan zoeken :P:P). Nee, ik stop het niet in de ballmill.

Flash diapeer je toch ook hehe. Maar dat is een uitzondering :D. Bedankt alvast!

Link to comment

Ik heb ook laatst H3 gemaakt.
Ik had al airfloat houtskool liggen(thx cojonesm) en KClO3 gevijzeld en daarna samen gemengd in een plastic zakje(ja, ik deed er wel anti-statische spray voor alle zekerheid op).
Dit brande als poeder niet geweldig maar toen het eenmaal op graanvlies zat, was het heel snel ;D
Dezelfde graanvlies die jij hebt, ExplosiveCoek.
Hope this helps.

Edited by dilsssss
Link to comment

Je moet je kaliumchloraat ook in de kogelmolen stoppen, en dan airfloat maken. Als je er dan H3 mee maakt is het zelfs als poeder al heel erg snel. Als je er daarna pulverone mee maakt met 3% rode gom als bindmiddel heb je iets wat gewoon eng is en al heel erg richting flash gaat. Dit is al niet meer geschikt voor het liften van shells, want hiermee blaas je echt gewoon je mortieren aan gort.

Ik meng de houtskool en kaliumchloraat trouwens door het in een zakje te kneden voor een minuut of vijf. Werkt prima.

Link to comment

Oke, dan pak ik nu wat KClO3 en stop ik het in m'n mill met wat knikkers (dat lijkt me meer dan genoeg voor KClO3).

Het was idd dus de bedoeling dat ik dit als breakcharge ging gebruiken voor kleinere shells :P.

Die 3% red gum, wanneer voeg je die toe? Of is deze reeds opgelost in je alcohol en bevochtig je dan daarmee je mengsel?

Link to comment

Oplossen in warme spiritus en dan toevoegen. Het mengsel van de H3 en oplossing moet net niet plakkerig zijn, maar wel een klont kunnen vormen. Let op dat er geen droge stukken in je klont zitten. Na het granuleren is het meestal binnen 3 uur wel droog bij warm weer, maar ik zou het bij voorkeur iets langer laten liggen.

Link to comment

Oke, net zo als bij normale meal pulver dus.

0.27 gram airfloat C met 0.80 gram KClO3 2 uur gemilled (draait nu weer lekker verder rond) brandde idd al aanzienlijk sneller dan zonder de KClO3 te millen! Nu was het net trage meal (diapeer methode nog steeds, straks pak ik ook een boterham zakje).

Ik laat dit nog even een paar uurtjes door draaien en dan zie ik wel wat het oplevert, eventueel stop ik de houtskool ook nog wat langer in de mill :P. Alhoewel die niet echt meer veel fijner kan worden volgens mij.

Link to comment

Misschien moet ik mijn belofte over het filmpje maar breken, mijn voeding van mijn cel heeft 2 dagen geleden het loodje gelegt, (=geen KClO3) Ik kan proberen om de chloraat die is gevormt te redden, dan komt het filmpje alleen wat later. (Ik had dit eerder willen posten maar ik ben nogal druk geweest)

Link to comment
Oke, dan pak ik nu wat KClO3 en stop ik het in m'n mill met wat knikkers (dat lijkt me meer dan genoeg voor KClO3).

Het was idd dus de bedoeling dat ik dit als breakcharge ging gebruiken voor kleinere shells :P.

Die 3% red gum, wanneer voeg je die toe? Of is deze reeds opgelost in je alcohol en bevochtig je dan daarmee je mengsel?



Kaliumchloraat en met knikkers??

Als je eerst eens een doosje loden kogels koopt voor in je ballmill(desnoods van de viszaak)... daar begin je mee.
De kwaliteit word veel beter.

:P
Link to comment

Ik heb stalen lagers, lood kan ik evt. ook aan komen maar vindt ik (nog) niet nodig.

Knikkers is meer dan genoeg om zoiets zachts als KClO3 te millen.

Dat de kwaliteit beter wordt is bullshit, ik heb meal gemaakt zowel met stalen media als met knikkers... Beiden leverden hetzelfde effect. De knikkers doen er alleen langer over en je moet de C al heel veel fijn maken van te voren.

Tevens heb ik ook niet meer het probleem dat alles supersnel aan m'n wanden gaat plakken nu ik met staal mill i.p.v. knikkers, dus dat is eigenlijk het enige waarin staal/lood beter zou zijn dan knikkers (alhoewel dat samenklonteren meestal pas was na een uur of 8/9 en m'n meal dan ook al wel klaar was).

En aan één doosje heb ik niet genoeg om mijn trommel voor de helft te kunnen vullen :P. Die visdingetjes zijn ook niets want daar zitten gaatjes in = sas ophoping :P + veel te ligt.

Link to comment
  • 2 months later...

Bedankt voor jullie snelle reacties!

En bas bedankt voor de exacte comp. ik dacht dat je met KP pulverone bedoelde! Waarom? Gewoon weer iets verkeerd gelezen! :P
@Bob: ik denk dat jij KClO4 met KClO3 verward! Naar mijn idee is er geen enkel gevaar bij het mengen van perchloraten met zwavel! ;)

Fijne avond! :P

Edited by lennard
Link to comment

Perchloraten kunnen nog verassend gevoelig zijn met zwavel anders! KP is echter wel stabiel, maar iets minder krachtig dan H3. Het is een hele mooie, doch wat duurdere, breakcharge. Coaten op ricehulls of vergelijkbaar is ten zeerste aan te raden, als pulverone is het te krachtig. Wees overigens niet teleurgesteld als een los hoopje waardeloos brandt, het spul komt pas echt tot zijn recht als het onder druk brandt.

Link to comment
Perchloraten kunnen nog verassend gevoelig zijn met zwavel anders! KP is echter wel stabiel, maar iets minder krachtig dan H3. Het is een hele mooie, doch wat duurdere, breakcharge. Coaten op ricehulls of vergelijkbaar is ten zeerste aan te raden, als pulverone is het te krachtig. Wees overigens niet teleurgesteld als een los hoopje waardeloos brandt, het spul komt pas echt tot zijn recht als het onder druk brandt.


Chloraten+Zwavel, is nooit een goeie combo, ook al ben je onder de impresie dat het perchloraat is, zowiezo overbodig dat ik het tegen jou zeg, maar wil gewoon mensen een gelukkig nieuw jaar wensen.
Link to comment

Frictie gevoeligheid is wat anders als slag gevoeligheid, maar je zal wel slaggevoeligheid bedoelt hebben.
Ik vind het nog aardig gevoelig dan dat het toch 2 keer af gaat.
Maar we weten allemaal wel dat dit soort composities absoluut niet in een ballmill thuis horen. Als je KP maakt moet je dat gewoon bij elkaar screnen, zorg ervoor dat alle ingredienten fijn genoeg zijn en dan pas mengen met een 40 mesh screen. De gebruikelijke ratio is 7:1 op rijsthuls.

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...