Jump to content
PyroForum.nl

Ik ben Stijn


Stijn

Recommended Posts

Hoi

Ik ben Stijn. :)

16 jaartjes jong, woonachtig in Belgium.
Sterke interesse voor chemie, dingen die de lucht in vliegen of uit elkaar knallen, computers (programmeren, scripten, webdesign...) en electronica.

Al wat vaker op deze site geweest, en nu bezig met zelf een site te knutselen met leuke experimenten op (StijnZone.be)
Ervaring op chemisch gebied? Al 2 jaar erg zware chemische richting op school. Daarvoor ook al met klein spul zitten te prullen.
Ervaring met vuurtjes stoken? Elke 2 weken 4 aanstekers er door. (dingen van de GB: 35 cent) En nee, ik rook niet.

Meer weten? Vraag maar raak!

Link to comment
"programmeren, scripten, webdesign"
Welke taaltjes allemaal? :)

Programmeren:
Meestal Visual Basic, maar 'k versta ook beetje C++.

Scripten: PHP en Javascript
M'n hele website is trouwens een content management systeem dat helemaal zelf geschreven is.

Webdesign: HTML en photoshop. :P

Wat voor ervaring heb je al in Pyrotechniek? Dus wat heb je al gemaakt?

Meestal rookbommen. KNO3 rookbom was niet slecht, maar 'k blijf bij mijn favoriet, namelijk zwembadchloor + ammoniak. :P
Spelen met magnesium is ook leuk. Heb nog hele pot staan.
Link to comment

Welkom Stijn!

Wees in de eerste plaats zo vriendelijk de REGELS te lezen en u er vooral aan te houden.
Verder hoop ik dat je veel mag leren over pyro op dit forum.

Nog enkele commentaartjes:

Al 2 jaar erg zware chemische richting op school

Op je 14e begonnen. Welke zware richting is dat dan?

mijn favoriet, namelijk zwembadchloor + ammoniak.

= Kewl imo

Elke 2 weken 4 aanstekers er door. (dingen van de GB: 35 cent) En nee, ik rook niet.

= ook Kewl imo

Spelen met magnesium is ook leuk

Pyro is géén spelen. Wees serieus en blijf heel.

Gr33tZ
Link to comment
Welkom Stijn!

Wees in de eerste plaats zo vriendelijk de REGELS te lezen en u er vooral aan te houden.
Verder hoop ik dat je veel mag leren over pyro op dit forum.

Nog enkele commentaartjes:

Op je 14e begonnen. Welke zware richting is dat dan?



Pyro is géén spelen. Wees serieus en blijf heel.

Gr33tZ

-Regels al lang gelezen :)
-Techniek-Wetenschappen
Spijtig dat er zoveel wiskunde bij zit...
-jaja, maar af en toe beetje onspanning moet kunnen :P
En ik weet ook dat 'k moet oppassen. Heb iemand gekend die door een beetje vuurwerk enkele vingers kwijt was...
Link to comment

Welkom,

Ik wil nog zeggen (zoals Tyneman hierboven al gezegd heeft) dat chloor+ammoniak zeer k3wl en gevaarlijk is en dit forum tegen dergelijke dingen tegen is! Ik hoop dat je snel van deze "favoriet" afstapt. En ervaring met vuurtje stoken??? Dit is nog iets dat in mijn ogen zeer k3wl is en onwetenheid uitstraalt. Alsof je er trots op moet zijn dat je elke 4 weken 2 aanstekers erdoor jaagt.

Ik raad je aan om nog veel meer te lezen zodat je snel andere dingen kan gaan maken die de moeite tenminste waard zijn.

PS: Ik heb ook 4 jaar TW gedaan, om die richting nu een "erg zware chemische richting" te gaan noemen is ook een beetje overdreven. :)

Link to comment
PS: Ik heb ook 4 jaar TW gedaan, om die richting nu een "erg zware chemische richting" te gaan noemen is ook een beetje overdreven. :)

Onze leerkracht geeft er echt veel bij wat niet in het leerplan staat :P
We zagen vorig jaar al stukken organische chemie, terwijl dat normaal pas komt in 't 5e :P
Link to comment
We zagen vorig jaar al stukken organische chemie, terwijl dat normaal pas komt in 't 5e :)

Hmm, dat hoofdstuk werd bij mij overgeslagen dit jaar. (Geen detail voor mij, ik heb het alsnog doorgelezen :P )
In plaats daarvan hebben we een half jaar lang suiker uit suikerbietjes zitten halen...
'T is wat je scheikunde noemt.
Maar ik heb nu net voor het eerst iets gedestilleerd, thuis! Op school in de 3e doe je echt HELEMAAL NIETS!
(Moest er effe uit)

Maar die organische chemie, dat is nogsteeds erg breed. Was het de basis? Als benoemen van ketens ed?
(bijv. 1,1,1-trichloorethaan) En dan structuur tekenen..

Die dingen vind ik juist erg leuk! :P
Link to comment

Yup daar begint het mee. Alkanen, alkenen, alkynen benaming en dan structuur en dan wat reacties zoals nukleofiele substitutie en eleminatie. En zo gaat het maar verder en verder en verder.... :P En na een tijd begin je met de aromatische structuren (a.k.a. benzeenchemie), en daarin ga je ook weer verder en verder en verder :) . Nja, het is een hele boel hoor. Ik ben (deels) blij dat ik het volgend jaar al niet meer heb. :P

Link to comment
Yup daar begint het mee. Alkanen, alkenen, alkynen benaming en dan structuur en dan wat reacties zoals nukleofiele substitutie en eleminatie. En zo gaat het maar verder en verder en verder.... :D En na een tijd begin je met de aromatische structuren (a.k.a. benzeenchemie), en daarin ga je ook weer verder en verder en verder :) . Nja, het is een hele boel hoor. Ik ben (deels) blij dat ik het volgend jaar al niet meer heb. :P

Komaan, ik vind dat leuk.
Als ik ergens wat kan leren (in chemie en dergelijke wetenschappen), dan doe 'k het.
"Gebeten om te weten" :P
Link to comment

Welkom op het forum :)



Orgaanchemie is leuk, over het algemeen leuker dan anorganisch. Tenzij het gaat om bijv. SO3 te maken uit andere simpele materialen zoals ijzer(II of III weet ik niet meer)sulfaat. Maar verder zijn dingen zoals neerslagreacties geen zak aan, wel leuk om te zien, maar niets verder verwonderends. Sommige redoxreacties zijn wel leuk, maar ook lang niet allemaal. Verder kun je met orgaanchemie over het algemeen leukere dingen doen, alleen al het maken ervan is al leuker. En de effecten zijn ook vaak leuker/grootser. Verder vind ik het bestuderen van beiden allebei wel even leuk. Rekenen, daar heb ik nou echt een hekel aan. Maarja, het is essentieel als je iets wil doen.

Link to comment
Waar uit belgie kom je? Vindt altijd wel leuk om mensen in de buurt te hebben, aangezien ik op de grens van belgie woon. (15 min rijden zoiets)


Hmm, dan woon je nog niet (zo) ver van mij, als ik de autosnelweg neem ben ik op een half uur in Nederland. :)
Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...