Jump to content
PyroForum.nl

Vuurpijl met payload


Guest wolkje

Recommended Posts

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jep het is die Vuurpijl mr.Stijtje.
Nozzle-edinstop ( onderste ) knalde er uit, voortaan brede PVC gebruiken wat ik normaal ik doe met payloads, en wat slechter Bp is misschien ook wel verstandig. Gewoon wat korter millen :P .
De stars gingen wel vrij mooi aan, alleen de break was een beetje vaag omdat de shell half kapot knalde volgens mij, waardoor ze niet allemaal aan gingen.

Ik ga hem snel overdoen om even te laten zien hoe het echt moet :)

Groetjes, Yellowcard

Link to comment

Wow, die pijl ziet er wel lekker uit zeg...

Jammer dat hij is mislukt. Waarom nam je nu eigenlijk een andere pvcbuis dan je normaal doet?


Jep het si die Vuurpijl mr.Stijtje.
Nozzle-edinstop ( onderste ) knalde er uit, voortaan brede PVC gebruik wat ik normaal ik doe met paylaods, en wat slechter Bp is misschien ook wel verstandig. Gewoon wat korter millen wink.gif .
De stars gingen wel vrij mooi aan, alleen de break was een beetje vaag omdat de shell half kepot knalde volgens mij, waardoor ze niet allemaal aan gingen.


Ik zou je spelling correcten als je geen gezeur wil met mods :) .
Link to comment
  • 2 weeks later...

Hey allemaal,

Sinds een paar dagen heb ik eindelijk de perfecte combi gevonden voor de perfecte vuurpijl. Heb hem toen getest en hij vloog wel een paar 100 mtr zonder dat de huls ontplofte, de nozzle eruit knalde of de stop eruit vloog. Dit heb ik een paar x herhaald en het blijft goed vliegen.

Dit is hoe ik de mijne maak:

Huls van PVC (slagvast)

Lengte: 15cm
Diameter: 20 mm

Nozzle: 4mm (bentoniet)
Einstop: bentoniet
Brandstof: 60% KNO3, 40% Sucrose, 1,5% Fe203

stoklengte: 78,5cm ( Tip voor het bekrijgen van stokken: gewoon naar nieuwjaar stokken rapen:) )

Dit werkt dus perfect bij mij. Nu heb ik er een gebouwd met een payload erop (De kop is gemonteerd met hot glue):

post-190-1163607774_thumb.jpg.e21fdb6f75


Payload weegt: 19 gram
bestaat uit: BP + 20 red stars
Hij is best zwaar maar dat moet kunnen met de stuwkracht die de motor produceert.
Binnenkort test ik hem en ik zal er een filmpje van maken.

Rocketman

Link to comment

Ziet er best mooi uit!

Alleen:

Een nozzle van 1/5 !? Dan heb je zeker erg sterke eindstoppen ;)

Verder ziet er goed uit , alleen misschien kan je is proberen met:
65% KNO3 + 35% Suiker + +1,5% Fe2O3
Kan misschien toch net even beter zijn.

Jurrrrr

PS: Het krijgen van stokken (uit vuurpijlen) is een beetje lastig agz. (bijna) niemand vuurpijlen afsteekt rond deze tijd. :D

Link to comment
Ziet er best mooi uit!

Alleen:

Een nozzle van 1/5 !? Dan heb je zeker erg sterke eindstoppen ;)

Verder ziet er goed uit , alleen misschien kan je is proberen met:
65% KNO3 + 35% Suiker + +1,5% Fe2O3
Kan misschien toch net even beter zijn.

Jurrrrr

PS: Het krijgen van stokken (uit vuurpijlen) is een beetje lastig agz. (bijna) niemand vuurpijlen afsteekt rond deze tijd. :D


Danku,

Jep:P ik had toevallig op zolder een harde massieve kunstoffen staaf liggen die precies in het PVC buisje past. Heel hard rammen en je nozzle + stop zij niet meer kapot te krijgen.

Ik zal het es proberen;) bedankt voor de tip
Link to comment

Volgend weekend ga ik met Rocketman filmpjes maken en die natuurlijk hier ook posten... Iemand een goede host?

Dit weekend hebben we verschillende dingen gedaan... Pijlen met Fonkels en Pijlen met knal en pijlen met grote steekvlam ;)

En natuurlijk heel veel luchtvervuiling.. Al hoewel het rook wel lekker naar Suiker :D

Link to comment
Een punt aan het einde van een zin, en het gebruik van comma's is wel zo makkelijk en overzichtelijk. Voorderest is gamekeeper forum een goede host. Als je een beetje had rond gekeken had je kunnen zien dat je ook bestanden kunt uploaden als je een post aanmaakt.


Oke bedankt... Ik zie het...
Link to comment

Hoi,

ik ben ook weer bezig met vuurpijlen.
Ondertussen heb ik een rockettool gemaakt voor het formaat pijl wat ik fijn vind.
Me pijlen werken eigenlijk voort altijd, en ze krijgen net 100 gram mooi de lucht in, iets meer gewicht en wat wind en het gaat fout.

Nu ben ik dus bezig met mooie payloads, wat doe je dan? Ja je maakt een shell...
Dit was me eersten die ik gefilmd heb, wat witten stars, de break was niet super de stars bleven te dicht op elkaar. Hier eerst een foto, zie je de pijl, nog 2 motoren, rockettool, en 2 stars.
post-167-1164529845_thumb.jpg.8890241225
Het geluid van het filmpje is zo slecht omdat er veel wind stond en slechten camera.
shell_pijl.AVI

Nu de pijl die fout ging, zag er toch nog heel mooi uit...
post-167-1164530924_thumb.jpg.e7c84505cb
Filmpje:
pijl_slechten_break.wmv

Dit was al het beeld matriaal wat ik gemaakt heb, meer volgt dus, en ik ga een de timing van de break werken. ;)

Link to comment

Zo die tweede is idd echt mooi ;) .

Echt ik vindt de break wel goed, gaat alleen iets te snel af :) , maar wel echt prachtig.
Als die in de lucht af ging was ie echt meesterlijk. :D
Wat zat er eigenlijk in die tweede?


Lttrz

Link to comment
Hallow.

Ik heb weer nieuwe pijl met payload, hij deed het prima, had alleen graag een ronde break...

Wat vinden jullie er van? ;)


Dat ziet er gaaf uit Bami! Prachtig hoe die vonkenregen zo mooi blijft hangen.

Voor een mooie ronde break zou je de shell kunnen spiken, dat zorgt voor mooie symetrische breaks.
Link to comment
Dat ziet er gaaf uit Bami! Prachtig hoe die vonkenregen zo mooi blijft hangen.

Voor een mooie ronde break zou je de shell kunnen spiken, dat zorgt voor mooie symetrische breaks.


De shell was ge spiked, maar toch aan 1 kant gescheurd...
Volgende keer doe ik er flink wat whislte mix in als break, meschien dat het dan wel goed lukt..

Groeten Bami. ;)
Link to comment
  • 4 weeks later...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...