Jump to content
PyroForum.nl

Crossette tools


Duvel

Recommended Posts

In dat gaatje word een stukje lont geplaatst.
Omdat flash vaak niet optijd ontsteekt schiet dit lontje een vlam doordie hele kamer heen.
Zonder dat lontje gaan ze blijkbaar erg vaak jetten, wat betekent dat ze gewoon wegschieten als die flash aangaat.
Blijkt nogal moeilijk te zijn om crossettes echt goed te laten werken, vooral de kleinere, maar ben er zelf nog nooit mee bezig geweest.

Link to comment

Ik was nog even aan het keuvelen met rené hier over, en ik vroeg me zo af of gomtape een goede was om het geheel vast te zetten, op die manier kan je productietijd aanmerkelijk verlaagd worden. Dat is wat ik vaak een nadeel vind aan het hele gebeuren, de productietijd...

Ik wil dingen namelijk altijd het liefste in serie maken, eerst een stuk of 5 testen ofzo en dan perfectioneren en daarna een stuk of 10-20 voor nieuwjaar of verjaardag (dan steken we hier ook vuurwerk af, net als iedere andere belangrijke dag).

Ik zat nog eens even te denken. Wat nu als je die crosettes doorlont aan de bovenkant en er 3 boven elkaar zet, dan kun je dit als effect op een vuurpijl zetten, ik bedoel dit niet echt als multibreak ofzo, maar meer om een vlakke spreiding van je sterren te krijgen, je krijgt als het ware een kruis in de lucht. Lijkt mij wel spectaculair, één moet in ieder geval kunnen, en als deze nog af gaat voor de pijl zijn horizontaal momentum verloren is dan gaan er 4 sterren 4 kanten op... Om het dan spectaculairder te maken kun je een 6 kantige crossette maken...

Dit lijkt wel op die "disc shell" waar laatst sprake van was. En eigenlijk is een crossette niet meer dan dat, maar dan compact.

Kees

Link to comment

Oke ik zal het wat beter omschrijven:
Het proces om een crossette te maken is op zich niet erg, maar de bende die je ervan krijgt wel (dat vind ik bij alles wat een torep geeft (= dus alles van de pyro opzich :P )).
Nou ik moet eerlijk toegeven dat ik het niet altijd fijn vind als het fout gaat, zeker als je er zeker van bent dat het goed moet gaan. Het grote voordeel is dus inderdaad wel dat je ervan leert, dat ik heb ik denk wel vaak genoeg mee gemaakt om nu dus wel een redelijke shell te kunnen maken. ;)

Dus het nadeel van een crossette maken vind ik de troep die je ervan krijgt, vanaf het punt dat je de eerste chems mengt, tot de launch vind ik wel leuk hoor.. :)

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...