Jump to content
PyroForum.nl

Media


Duvel

Recommended Posts

  • Replies 135
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Voor mijn nieuwe kogelmolen had ik gedacht gewoon een messing staaf in stukken te zagen, maar zouden cilindervormige messing media beter zijn dan keramische ronde media?
Ronde messing kogels lijken mij het allerbeste om als media te gebruiken maar dat zal wss iets te duur uitkomen...
Vermogen kom ik niet te kort dus dat is zeker geen probleem.

Link to comment

Oke, ik ben tot de conclusie gekomen dat ik haast niet om keramische media heen kan omdat mijn trommel voor de helft gevuld met lood of messing ballen of cylinders, te zwaar word om rond te draaien voor mijn lortone. Het apparaat kan namelijk maar 6 kilogram aan en daar kom ik al 1.2 kg bovenuit met alleen het gewicht van de media :lol: (messing cylinders in deze berekening).
Daarom ga ik toch voor de keramische ballen van de shop maar nu is nog de vraag welke maat (16 of 20 mm) ik moet nemen voor de grootste efficientie? Met kleinere ballen heb je een grotere raak oppervlakte maar als de grotere ballen vallen komt er meer kracht op de stoffen (alsnog lang niet zoveel als de kracht van een messing cylinder natuurlijk).

De afmetingen van mijn trommel inwendig: Ø 170 mm, 190 mm hoog.
Materiaal trommel: rubber

Mogelijk is een combinatie van de twee maten (16 en 20 mm) het efficienst?

edit: de binnenkant van mijn trommel is 10-kantig.

Edited by explomaan
Link to comment

Ik ben net in mijn kot en de vogeltjes fluiten :lol:
Voor grote industriële kogelmolens gebruikt men media van verschillende maten, die de efficiëntie van zo'n ding sterk verhoogt. (handboek industriële chemie), Bij een kleine molen maakt het de wereld niet denk ik, maar je rendement zal volgens mij wel groter worden als je bv 10 en 20 mm neemt. Dit zal ook wel meer doorwegen bij lichtere media imho.
Mijn nieuwe molen met een 2kW driefasenmotor zal wel geen problemen hebben met het draaien van een zware trommel :D
Ik ga dit weekend de stukken halen bij een vriend voor een schappelijke prijs van een bak bier :D iig goedkoper dan een lortone :D

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...