Jump to content
PyroForum.nl

Media


Duvel

Recommended Posts

  • Replies 135
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

..Er werd ergens beweerd dat je trommel half vol moet zitten met media als je een stof milld, en wat als je maar een klein beetje hoeft te millen? Moet hij dan nog steeds voor de helft vol?
Of is hiervoor een bepaalde verhouding uitgevonden?

Link to comment
  • 2 weeks later...

Ik ben hard bezig mijn ballmill samen te stellen, maar aangezien ik geen zin heb om 4 keer een nieuwe te moeten maken wil ik er meteen eentje maken van kwaliteit. Ik heb mijn zinnen gezet op media uit lagers, maar dat is voorlopig nog even niet haalbaar. Voor goede lagers moet ik zijn bij een oud-ijzer zaak lijkt me, maar de dichtstbijzijnde is helaas nogal een grote. Kogellagers zijn er genoeg, maar vaak zit daar ook nog een wagon of bus aanvast. Een vriend van mij heeft mij een nutteloze kogellager doorgespeelt die zij thuis niet meer nodig hebben (boerderij :) ) en dat zijn kogeltjes van ongeveer een cm in diameter schat ik, misschien iets minder. Ze zien er opzich puik uit, maar er zitten maar 9 kogeltjes in, terwijl ik volgens mij toch echt wel het tienvoudige nodig heb. Moet ik zoeken naar een kleinere oud-ijzer zaak waar niet teveel oude treinen enzo worden gedumpt? Opzich heb ik me best vermaakt daar, uurtje rondgelopen, en me afgevraagd wat ze daar niet hadden, maar ik heb geen mooie kogellagers gezien. Nou hoopte ik eigenlijk dat iemand een tip heeft bij wat voor zaak ik moet zoeken naar goede lagers, en misschien een advies bij wat voor maat voertuigen of machines lagers voorkomen met kogeltjes van ongeveer 1 cm diameter...
Alvast bedankt in iedergeval!

Link to comment

Sry maar met je vraag kan ik je niet direkt verderhelpen
Ik heb bij mij thuis ook 2 lagers van ongeveer 3 cm doorsnede maar ik heb ze via via gekregen dus ik weet niet waar ze uitkomen

Maar om even op die lode balletjes terug te komen als je wanneer je ermee werkt handschoenen draagt en ze niet zelf giet ofzo dan moet je je eigenlijk toch niet druk maken om een loodvergiftiging of vergis ik me hierin?
Want op de schietclub ben ik ook vrij veel met kogels enzo bezig en dat is ook gewoon lood of de loodjes van een loodjesgeweer en tot nu toe voel ik me niet raarder als normaal en ik heb al men vingers nog :roll:
Dus is dat nu echt zon probleem om loden media te gebruiken?

Ik kan je mischien toch een tip geven maar ik denk niet dat je er veel mee zult zijn want goedkoop zijn die dingen niet echt denk ik en je moet het koordje er ook afhalen
Je kunt altijd bij de sexshop eens gaan kijken voor chinese ballen ze zullen wel een iets grotere doorsnede hebben als 1 cm maar mischien werkt het wel :roll: :)

Link to comment
  • 3 weeks later...

Hahha, van mij krijg je er ook een :) pff, bij de sexshop je spullen gaan halen voor pyro, 't moet niet gekker worden :wink:
Hier een foto van een loden gewichte wat vage types ( mijn moeder dus ) aan de onderkant van gordijnen hangen om ze mooi stak te krijgen ofzo.
Hier de foto:



Misschien kun je dit gebruiken als media voor je kogelmolen. Moet je er even een hoop kopen bij de IKEA of andere meubel winkels.

Groetjes, yellow :wink:

Link to comment

Zou knijplood van vissers ook willen? de dicht geknepen balletjes zullen volgens mij ook wel goed millen. Het heeft in principe meer massa, omdat het kleinere balletjes zijn. Het zal wel ongeveer evengoed kunnen mengen, of zelfs beter.

Het zijn alleen maar voordelen, het enigste nadeel is dat het meer aan de loodjes kan kleven.

Iemand suggesties of kritiek over dit idee?

Link to comment

Maar als je het nu goed dicht knijpt (met een platte tang...dan zou er toch niet veel tussen horen te kleven.

@

persoonlijk zou ik toch andere media zoeken


Gelukkig hoef ik nog geen andere media te zoeken, ik mill nog altijd met knikkers, en dat gaat nog altijd goed, als je er maar geen metaal in millt (of hoe het ook heet), dan blijven de knikkers gewoon mooi en heel.
Link to comment
  • 3 months later...
Guest wolkje

Ik ga de volgende weken een kogelmolen maken.

En het lijkt me nog altijd het beste om gewoone hard stalen ijzeren kogels van een kogellager te nemen.

Als er iemand moeilijk heeft om deze te vinden, ik heb de mijne gevonden in de staalbak van een bedrijf. Stiekem naar binnen geglipt :twisted: 8)


P.S. Hoeveel toeren moet de roller waar de media in zitten per minuut maken?

Link to comment

Stalen kogels kunnen vonken geven = niet goed

Wij houden niet zo van jatten, maar vragen bij zo'n bedrijf kan natuurlijk ook!

1 RPS, maar dat staat al een keer of 20 op het board vermeld.

Gr33tZ

[edit] oops foutje, 1 rondje per SECONDE dus :) [/edit]

Link to comment

Bedoel je niet; 1 rotatie per seconde?,in plaats van 1 rotatie per minuut
(ik snap wel wat je bedoelt hoor :wink: )

Ik ga binnekort een ballmill maken van een oude platenspeler
33 rpm-45rpm
Ik weet nu wel dat 1 rotatie per seconde perfect is,maar zou het ook met
45 rpm goed lukken?

En volgens mij zijn platenspelers wel gemaakt om lang achter elkaar te draaien(alleen ik weet niet of het motortje het gewicht aan kan)
ik post de resultaten ooit wel.

Lttrz

Link to comment

Ik heb zo'n motortje, wordt een beetje heet, maar het is er idd op gemaakt om lang te draaien. Maar je hebt een enorme vertraging in je platenspeler, en dan nog niet eens zoveel kracht.
Het motortje zelf kan ik stoppen door mijn vinger ertegenaan te drukken.
Is btw wel groot (15*15*10 cm ofzo..) en 230v~...

EDIT: sorry, ging hier over media. Zal voortaan ff op letten.

Link to comment

Ik heb mijn kogelmolen nu ook bijna af, ik moet de assen enzo nog wat beter bevestigen en dan een overbrenging (wat elastiekjes) aanbrengen.
En tja... Dan moet ik dus nog aan media zien te komen, maar eigenlijk wil ik geen loden media, mijn ouders verbieden me dat zoiezo omdat het erg ongezond zou zijn ofzo...
En ik had nu 2 vraagjes:
- Is het ook veilig om je meal gewoon vochtig te maken zodat het niet kan ontploffen en dan gewoon toch stalen media of knikkers te gebruiken?
- In dit topic zijn wat opmerkingen over betonnen media geweest, is er iemand die daar meer over weet?

Link to comment
  • 4 months later...

Dat hoeft niet per se wat uit te maken. Als je alleen losse stoffen milled is er niks aan de hand. Anders spuit je er gewoon wat water bij. Zoveel vonken maken die dingen nou ook weer niet. Ik heb zelf kogels van 16mm die ze gebruiken voor kogellagers. Ze werken harstikke goed. Dingen als flash ga je niet millen dus of het nou ijzer of lood is, zoveel maakt het niet uit. Zolang je de stof die je wil millen er maar op aanpast.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...