Jump to content
PyroForum.nl

Kaliumnitraat


Cold Fire

Recommended Posts

Dat een stof in voeding wordt gebruikt wil niet zeggen dat het eetbaar is zo wordt ook goud en natriumbenzonaat in voeding gebruikt. Natriumbenzonaat reageert met vitamine C tot benzeen en dat is heel kankerverwekkend dus je ziet wat ze tegenwoordig allemaal in je eten steken en dan heb ik het nog niet over zoutszuur en zwavelzuur.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_E-nummers

P.S.: Aan de mensen die gaan proberen KNO3 bij een slager te kopen die gaan het je niet verkopen, het is alleen in speciale zaken te koop.

@hieronder: Ik heb het aan een goede prijs gekocht hoor, niet de prijs van kunstmest maar toch nog goedkooper dan sommige webshops.

Edited by lootens
Link to comment
  • Replies 321
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 4 weeks later...
Hoe groot is het prijsverschil? Als First grade 2 euro is per kilo en, ik zeg maar wat hoor, high pure 15, dan zou ik voor First grade gaan, maar als het 2 en 3 is, voor High pure.


Het is standaard 25KG, maar de leverancier verkoopt het ook in kleinere zakken. Het ligt eraan hoeveel KG de klant wilt staat er. De prijs krijg ik nog te horen en als ik kijk naar mijn ervaring, kan ik als het goed is ''agriculture grade'' toch ook voor rookbommen gebruiken of niet? Edited by Almelo
Link to comment

Voor HE nitraties kan je best HNO3 gebruiken ipv KNO3. Tenzij het natuurlijk 99%pa is, maar dat is pure geldverspilling. Gewoon die 98% kopen. Dan heb je een fatsoenlijke prijs en je kan dat gebruiken voor verschillende doeleinden in de pyrotechniek en het is uitermate geschikt voor rookcomposities hoor.

Link to comment

Ik heb nog een leverancier die dit verkoopt: Multi-K GG 13.5-0-46.2 (staand kalisalpeter is 13-0-46). Als het aan mij ligt kan ik het ook gebruiken voor pyrotechniek(ook voor mijn moestuin natuurlijk :blush:). Dus wat denken jullie kan ik Multi- K GG ook gebruiken?

Link to comment
  • 2 weeks later...
als je kaliumnitraat beetpakt en je hebt een wondje dan gaat het heel erg branden en het lost eiwitten op dus als je het pakt komen er witte stipjes op je nagels :?

Nee, gezond spul is het niet, maar ik heb het zelf ook en geloof me je hand brand echt niet weg... :) (Je nagels blijven ook oké)

Alleen zou ik het inderdaad weg van wondjes houden want dat zou wel eens kunnen gaan jeuken/prikken...
Ik denk dat bijvoorbeeld Chloor (bleekmiddel) al gevaarlijker voor je huid is :blush:


Ik 24 euro, heb zo 't idee dat ik dus afgezet wordt :lol: .

Valt wel mee hoor, waar ik het haal 5KG voor 50 euro ofso. Maarja, ze zeggen wel dat het vanaf 99,5% puur is...

Ook vragen naar bronnen mag niet. Edited by Tyneman
Link to comment

Tenzij het voor je appelbomen is mocht je toevallig een boomgaard bezitten.
Hoewel dat een hint is zal ik ook nog ietswat zin-negers toevoegen.

Waarom maken al die gasten die rookbommen willen maken zich zo ongeloofelijk druk over zuiverheid.
Zelfs met een zuiverheid van 50% zal de mix nogwel roken. (50% suiker vervuiling :blush: haha )
Gebruik dan gewoon meer aangezien het dan toch niets kost.
Het enige waarbij zuiverheid er echt toe doet is in de scheikunde/HE.

Bij Bp zal een extreem lage zuiverheid een bagger product opleveren maar ook met maar 80%zuiverheid zal het nog werken.

(excuzes ik ben nogal melig)

Edited by User1
Link to comment
  • 5 months later...

Hallo allemaal,

Na een lange tijd te hebben gespendeerd op zoek naar een methode om kaliumnitraat te synthetiseren is het op niets uitgelopen. Ik heb tevens de zoekfunctie van het forum gebruikt maar ik kon hier alleen een onduidelijk topic mee vinden waarin een methode werd geopperd, maar die niet is bewezen. Heeft iemand hier een duidelijke methode voor? Of is deze synthese vrijwel onmogelijk voor een persoon zoals ik die zich tevreden moet stellen met huis, tuin en keuken materiaal?

Alvast veel dank,

Naudin

Link to comment

Lekker zinloos is dit weer, er is al een heel topic over kaliumnitraat, daar staat ook hoe zelfs jij wat kan maken.

Je kan KNO3 synthetiseren uit AN en KCl. Je lost de NH4NO3 op, je flikkert er een gelijke hoeveelheid aan KCl bij, gooit het zaakje in de vriezer voor een paar uur, decanteer de oplossing droog de kristallen en klaar is kees.

Dat wordt een slotje gok ik.....

-REPORT-

Edited by pyrobass
Link to comment
Er is al een heel topic over kaliumnitraat, daar staat ook hoe zelfs jij wat kan maken.

Dat wordt een slotje.....

-REPORT-

Ik heb gezegd dat het daar niet bewezen is en dat het zelfs bij sommige mensen niet werkt. Waarom moet iedereen toch altijd zo aanvallend zijn op dit forum. Edited by Naudin
Link to comment

Mensen zijn niet aanvallend, je neemt niet de moeite om eens goed te zoeken naar de juiste informatie. Als je de vraag in het juiste desbetreffende topic had gesteld was er niet heel veel aan de hand geweest.

O en de methode werkt wel degelijk, zelf heb ik hem vroeger tig keer gedaan en hij is bovendien chemisch helemaal waterdicht.

Ik denk dat het weinig zin heeft om hier verder nog op in te gaan.

EDIT: Na 1 keer in de sectie scheikunde te hebben gekeken had ik na 5 sec het topic kaliumnitraat gevonden.

Je krijgt geen warning voor bumpen als je gewoon netjes je vraag formuleerd en ook echt iets nieuws toevoegd aan het topic, dus niet vragen naar de bekende weg. Hoe moeilijk kan dat zijn?

Edited by pyrobass
Link to comment
Mensen zijn niet aanvallend, je neemt niet de moeite om eens goed te zoeken naar de juiste informatie. Als je de vraag in het juiste desbetreffende topic had gesteld was er niet heel veel aan de hand geweest.

O en de methode werkt wel degelijk, zelf heb ik hem vroeger tig keer gedaan en hij is bovendien chemisch helemaal waterdicht.

Ik denk dat het weinig zin heeft om hier verder nog op in te gaan.

Bedankt voor je reactie
Toch wil ik nog even zeggen dat ik zeker mijn best heb gedaan. Ik heb het hele topic doorgelezen en zo ben ik erachter gekomen dat de manier bij verschillende mensen niet werkt, maar hij werkt dus wel. En als ik in dat topic een vraag had gesteld, zou ik toch wel weer een warning krijgen voor bumpen!
Bedankt
Link to comment

×
×
  • Create New...