Jump to content
PyroForum.nl

Kaliumnitraat


Cold Fire

Recommended Posts

Kan je er niet met een priem een gat in maken, beetje verder openbuigen, en ff wat water ofzo in laten lopen. Dan is de meeste benzine wel weg. Als je het dan ook nog een paar dagen laat luchten ben je ook van die damp af.

Link to comment
  • Replies 321
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 5 months later...

Ook bij een nieuw-bouw als het huis wordt gemetst op een regenachtige dag kan er salpeter worden gevormd aan sommige binnen en buitenmuren. Het is alles behalve een manier om aan KNO3 te raken, maar er gaat niets boven het gevoel zelf iets te maken ;).

Edited by danny db
Link to comment
  • 6 months later...

Aangezien dit een topic is over KNO3, lijkt me dit de juiste plek om mijn vraag te stellen: Ik heb nu echt ontiegelijk veel KNO3 en vroeg me af of dit ooit *onbruikbaar* wordt na verloop van tijd (dat het niet meer reactief is ofzo) ik heb het in een paar dichtgeknoopte vuilniszakken op een donkere en koele plek en er komt weinig lucht bij. Mocht het het geval zijn dat het *onbruikbaar* kan worden, wat gebeurt er dan? Hoe zou ik dit kunnen voorkomen/verhelpen?

-Victor

Link to comment

Onbruikbaar wordt het niet. Alleen ietwat vochtig kan het worden. Waar je wel verstandig aan doet is het spul in emmers met een deksel te bewaren.
Vuilniszakken zijn biologisch afbreekbaar en zullen na verloop van tijd wegteren. Daarnaast zijn ze ook niet luchtdicht wat het vochtig worden versneld.
KNO3 wat vochtig is hoe je ook niet te dumpen. Als je het in een grote pan doet en dan op een laag pitje verwarmd onder constant roeren met een garde kan je het prima drogen.
Wel zorgen dat je pan schoon is en er geen andere troep in je KNO3 zit.

Edited by Rocketier
Link to comment

Bedankt Rocketier, voor je supersnelle reactie. Dan koop ik morgen maar even een 25 kilo ton met draai-*dop* bij de boerenbond :) . En ik gebruik eigenlijk liever een 'dessicator bag' inplaats van een pan, in verband met mogelijke vervuiling van de stof of zelfs vorming van KNO2.
Nogmaals bedankt.

-Victor

p.s. Ik snap niet waarom iedereen hier zo graag KNO3 zelf wil produceren, terwijl het zo gemakkelijk te verkrijgen is tegen een lage prijs. Tenzij je natuurlijk het leuk vindt om in de modder te spelen. :huh:

Link to comment
  • 2 years later...

×
×
  • Create New...