Jump to content
PyroForum.nl

Klaphamer


gamekeeper

Recommended Posts

Nee, over die van zichzelf 2 post's hierboven, denk nu eens na voor je wulps op reply drukt.
Deze topic gaat zo ook weer langzaamaan richting eindeloos, zonder dat het over klaphamertjes gaat.=> gemekker over bans enzo :P



maar is er dan niemand op deze wereld die het voor mij wil maken. :P
Of het mij zou willen leren :D ?
Link to comment

Het is verboden op dit forum naar bronnen te vragen. Vandaar dat ook niemand zal antwoorden op dergelijke vragen. KClO4 en Sb2S3 zijn nauwelijks verkrijgbaar buiten het 'pyrocircuit'. Zwavel is daarintegen vrij makkelijk te krijen bij tuincentra en/of de apotheker. Bronnen voor de twee eerstgenoemde stoffen kun je krijgen door eens wat rond te vragen bij mensen die onze hobby al wat langer beoefenen. Jou keuzes zijn je eigen verantwoordelijkheid. Toch zou ook ik sterk afraden om zonder kennis van scheikunde of gevaarlijke stoffen te beginnen met het maken van zo'n mengsel, óf leren, óf vergeten zijn de enige redelijke opties, zoals User1 al aangeeft.

Link to comment
maar is er dan niemand op deze wereld die het voor mij wil maken.



Wat denk je zelf..... Jij doet een opleiding werktuigbouw, beetje draaien, lassen of frezen moet je dan wel kunnen dacht ik.....

Als je al niet eens met stoffen als KClO3 ervaring hebt kun je het bouwen van zoiets beter vergeten, deze composities zijn gevaarlijk en frictiegevoelig. KClO3/zwavel/sulfides kan je al met een normale hamer tot onsteking brengen.
Link to comment
  • 5 months later...
  • 3 months later...
×
×
  • Create New...