Jump to content
PyroForum.nl

Klaphamer


gamekeeper

Recommended Posts

Dat is wel leuk om in een bos te zetten met een struikeldraadje eraan. Dan loopt er iemand langs en die schrikt zich helemaal te pletter.

Is zo iets nou legaal eigenlijk? Het lijkt me een leuk hebbedingetje, afgezien van de compo.

Edited by miech
Link to comment

We hebben dit meer dan 10 jaar geleden gedaan (ik woon in belgie)
ik woonde toen nog in een klein dorpje waar het gewoon werd verkocht bij de *** ik weet niet meer wat het was, maar het waren twee poeders die je samen moets doen in een groot blok metaal met een staaf erin, en daar een mep op geven...
Het was voor een trouw, ik weet niet of het illigaal was, of dat het ondertussen illigaal is geworden :huh:
Het is wel verdomd gevaarlijk dat die hamer gewoon weer omhoog springt in de filmpjes, en zeker dat je er zo dicht bijstaat (niet zo geod voor de oortjes :P

Gr33tzz

Edited by dieselpower
Link to comment

Lol, reacties op het filmpje van dumpert:

Gezien de hoeveelheid, de gevoeligheid, en de explosiesnelheid zou ik het gokken op een nitroglycerine-variant.
Vast en zeker HMTD.
KCLO3 en rode fosfor denk ik...
Een eetlepel met NG/HMTD/KClO3+P lijkt mij niet zo leuk/veilig? :huh: Iig niet als je zo dichtbij staat. Edited by Mr.Paplu
Link to comment

Bij mijn weten, is dit gewoon een traditie als er iemand trouwt. Ik heb het al een paar keer gezien, ook toen ze in mijn familie trouwden. Op de oprit zo'n kanonnetje, en dan een hele avond dreunen geven. Je kunt het gewoon in de apotheker kopen. Als je kan bewijzen dat je gaat trouwen natuurlijk. Dan hebben ze een pot van 7 kilo geelig-poeder staan. Ik betwijfel toch of het dan KClo3+S is hoor.

Edited by danny db
Link to comment

Het lijkt inderdaad een chloraat-zwavel compositie. En tja, die is niet geheel frictie en schok ongevoelig. Wellicht hebben ze er ook nog een beetje kristalsuiker doorheen gedaan (ja dat kan ook), maar dat is niet goed te zien. Lijkt mij érg dom om te kopen of aan mee te doen. Als ik met een carbidbus naast ze zou staan en zij hebben daar een 10 kilo zak staan vertrek ik toch liever naar een tiental meters verderop denk ik.

Link to comment
Ik heb meegemaakt dat ze bij ons in de straat ( gewoon een woonwijk ) gingen carbid schieten. Een pretje is het niet als je die deksel weg ziet vliegen. En er staan huizen dicht in de buurt.
Wij schieten ook gewoon in de woonwijk, maar dan wel idd met een voetbal, en niet met een deksel. (deksel is sowiezo veel gevaarlijker)

waar een melkbus knaller jaloers op wordt.
Yeah, right. Dat wil ik dan wel eens zien :huh:
Dat is toch geen doen, met zo'n achterlijk-uitziende "klaphamer" (die naam alleen al) van €235,-
Nee: geef mij maar gewoon carbid...
Link to comment
  • 9 months later...

Hallo,

Wij hebben dus contact met die man gehad van (klaphamer.nl) en hebben nu zelf eentje gemaakt.
Maar nu we de klaphamer af hebben mailde de beste man opeens dat hij het knalpoeder niet meer heeft.
Nou hebben wij dus een klaphamer voor niks gemaakt, en dus wou ik hier dus ffe informeren of we dit
poeder zelf ook kunnen maken/samenstellen of ergens kunnen kopen maakt ons niet uit waar weg.
Zover ik weet bestaat het uit kaliumchloraat en zwavel zei de man, maar verderzz....?
want wij willen met oud en nieuw wel graag ffe knalle :P
(zie foto's)

Link to comment

Hallo freak.
Je zou de compositie zelf kunnen maken met kclo3 en S.
Ik raad je dit echter zeer zeer af!
Omdat dit een gevoelige compositie is en dus al kan afgaan tijdens het maken.
Eigenlijk bedoel ik hier dus mee dat je het gewoon niet moet maken maar dit is mijn mening en ik beslis natuurlijk niet over jou.

Groeten Tim

Link to comment
Maar nu we de klaphamer af hebben mailde de beste man opeens dat hij het knalpoeder niet meer heeft.
Raar he, die kerel ziet zijn markt instorten :P hij denkt nu gewoon zo van: zoek het lekker zelf uit :P

Edit: blijkbaar zit die er ook niet echt mee dat mensen zijn idee gewoon kunnen overnemen, en aleen het magische klappoeder afnemen.
De vraag is waarom levert hij het niet meer.

Bron opgedroogd door de enorme vraag & aandacht misschien, de reden waarom hier dus geen bronnen mogen staan. Edited by High Density
Link to comment

Zoveel ophef is niet nodig. Het is een grote illusie dat alleen KClO3/S frictiegevoelig zou zijn, en daarmee is het dus ook een illusie dat alleen dit mengsel geschikt is voor jou klaphamer. De meeste mengsels op basis van KClO3 zoals KClO3/C en KClO3/C6H12O6, of mengsels met cacaopoeder, melkpoeder, etc zijn practisch net zo frictiegevoelig als KClO3/S. Het probleem met dit forum is een beetje dat iedereen zich door iedereen laat bangmaken zonder ooit eens zelf een hamertje op de betreffende mengseltjes te deponeren. Wat overigens geen illusie is, is dat mits het betreffende mengsel vroegtijdig afgaat, je voor het leven getekend bent. Zeker als het gaat om de grote hoeveelheden die vaak met dit soort activiteiten gepaard gaan.

Toch zijn er ook alternatieven. Er bestaan er ook mengsels op basis van KClO4 die dit kunnen. Hierin word voornamelijk gebruik gemaakt van S, Sb2S3, aluminium en magnesium en organische zouten om de gevoeligheid omhoog te krikken. Vergis je niet, mengels als KP en whistle zijn toch altijd nog stukken gevoeliger als meal, maar IMO acceptabel.

Ik meende dat Miech ooit eens een lancaster mix op basis van KClO4 heeft gemaakt die ook redelijk frictieongevoelig was. Kun je die ff posten?

Edited by Leander
Link to comment
Zoveel ophef is niet nodig. Het is een grote illusie dat alleen KClO3/S frictiegevoelig zou zijn, en daarmee is het dus ook een illusie dat alleen dit mengsel geschikt is voor jou klaphamer. De meeste mengsels op basis van KClO3 zoals KClO3/C en KClO3/C6H12O6, of mengsels met cacaopoeder, melkpoeder, etc zijn practisch net zo frictiegevoelig als KClO3/S. Het probleem met dit forum is een beetje dat iedereen zich door iedereen laat bangmaken zonder ooit eens zelf een hamertje op de betreffende mengseltjes te deponeren. Wat overigens geen illusie is, is dat mits het betreffende mengsel vroegtijdig afgaat, je voor het leven getekend bent. Zeker als het gaat om de grote hoeveelheden die vaak met dit soort activiteiten gepaard gaan.

Toch zijn er ook alternatieven. Er bestaan er ook mengsels op basis van KClO4 die dit kunnen. Hierin word voornamelijk gebruik gemaakt van S, Sb2S3, aluminium en magnesium en organische zouten om de gevoeligheid omhoog te krikken. Vergis je niet, mengels als KP en whistle zijn toch altijd nog stukken gevoeliger als meal, maar IMO acceptabel.

Ik meende dat Miech ooit eens een lancaster mix op basis van KClO4 heeft gemaakt die ook redelijk frictieongevoelig was. Kun je die ff posten?


oke,, dus als ik het begrijp dan zijn er dus ook wel andere alternatieven (veilige) die je dan wel kan gebruiken.
Want dat spul wat we eerst in gedachten hadden laat ik wel voorbij me vliegen na die verhalen etc...
Als het veiliger kan, ga je natuurlijk voor die optie :P
Hoe zit het dan met die mengsels van KClO4, zijn die vertrouwelijk (veiliger) en beetje makkelijk aan te schaffen en/of te kopen.
Link to comment

Lancaster Railway Torpedo #2
12 Kaliumperchloraat
09 Antimoontrisulfide
03 Zwavel

Waarbij moet worden opgemerkt dat deze alsnog best aardig gevoelig is. Het is aan te bevelen de kaliumperchloraat en zwavel in zeer fijne toestand te gebruiken, en de antimoontrisulfide ergens rond de 150-300 mesh. Als het niet af wil gaan, kan een snufje niet te fijn magnalium de slaggevoeligheid enorm verhogen.

NOOT: Ter informatie, bovenstaande compositie is niet veilig, noch volledig stabiel. Bovenstaande compositie dient ten allen tijden gediapeerd te worden, en nooit maar dan ook nooit in een vijzel of een vergelijkbaar werktuig gemengd te worden. Antimoontrisulfide is behoorlijk giftig, alsmede de dampen die vrijkomen bij verbranding. Daarom, niet binnen gebruiken. Ik ben niet aansprakelijk voor eventuele ongelukken en/of gevolgen van het toepassen van bovenstaande informatie..

Link to comment
Lancaster Railway Torpedo #2
12 Kaliumperchloraat
09 Antimoontrisulfide
03 Zwavel

Waarbij moet worden opgemerkt dat deze alsnog best aardig gevoelig is. Het is aan te bevelen de kaliumperchloraat en zwavel in zeer fijne toestand te gebruiken, en de antimoontrisulfide ergens rond de 150-300 mesh. Als het niet af wil gaan, kan een snufje niet te fijn magnalium de slaggevoeligheid enorm verhogen.

NOOT: Ter informatie, bovenstaande compositie is niet veilig, noch volledig stabiel. Bovenstaande compositie dient ten allen tijden gediapeerd te worden, en nooit maar dan ook nooit in een vijzel of een vergelijkbaar werktuig gemengd te worden. Antimoontrisulfide is behoorlijk giftig, alsmede de dampen die vrijkomen bij verbranding. Daarom, niet binnen gebruiken. Ik ben niet aansprakelijk voor eventuele ongelukken en/of gevolgen van het toepassen van bovenstaande informatie..


oke interresante informatie, maar ik ben geen chemikus, ik doe opleiding werktuigbouwkunde en hier dus echt geen verstand van, hehe.
Om het zelf te maken lijkt me nogal zeeeer moeilijk mja als iemand me het kan uitleggen zou ik het zeer op prijs stellen.
Of als u het zelf wilt maken, zouden wij dat voor een leuk prijsje wel van u willen kopen :P
Mja zoals ik al zei, wij hebben verderz geen ervaring met deze stoffen, het gebruiken of het produceren ervan.
Weet iemand dan bijvoorbeeld ook waar we dit kunnen aanschaffen of eventueel kunnen produceren?


mvg. freak!
Link to comment
×
×
  • Create New...