Jump to content
PyroForum.nl

Vuurwapens


Tommy

Recommended Posts

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tja ken je een Konvetie geweer (rond oud en nieuw te halen in de vuurwerk handel of in de fopwinkels).
Dat zijn me hulzen.
Nou ijgenlijk moet ik even het ontwerp posten en dan begrijp je het beter, Maar het geweer doet het verders prima nog nooit problemen mee gehad. Ik gebruik als loop een RVS buis van de binnen Diameter is hetzelfde als een pvc buis, Allen de wand dikte is 1.5 mm (1mm vertrouw ik nog niet helemaal). De Kolf is lagen Triplex op elkaar met een Hamer-systeem erin. En natuurlijk een Magazijn(eerst had ik problemen met het magazijn omdat alles er uit kwam als je die had vol gestopt met minutie).
Als lading gebruikte ik eerst BP maar dat gaf teveel residu en dat is slecht voor je wapensysteem en loop. Maar nu gebruik ik Cellulose HexaNitraat dat geeft bijna geen residu en is een stuk beter.Het Slaghoedje zit al in de hulsjes(passen presies in de loop).De slee ligt trouwens iets lager zodat de kogels uit het magazijn worden geschoven.

Ik hoop dat het me lukt met het posten van het ontwerp(het staat op me ijgen Computer en daar zit geen Internet op)
maar ik kijk wel of het lukt met posten.

groeten Tommy

Link to comment

:shock: Sorry, maar je tekst is heel moeilijk leesbaar, doe alsjeblieft iets aan je spelfouten, en hoofdletters en punten zijn ook welkom.

Verder wel een leuk idee om zelf 'vuurwapens' te maken, maar ik zou geen plastic nemen, straks explodeert ie..

Als lading kun je ook whistle gebruiken, dat is erg sterk spul. (Hè Warcore :( )
Gister een klein beetje whistle (1.5g?) in een driehoekje papier opgevouwen, met een lontje erbij, en afgestoken in de tuin. Wat een klap! We schrokken ons kapot. :D Het is echt goed spul!
(Jah we stonden ook maar op 1.5m afstand, niet verwacht dat het al zo hard zou gaan in een opgevouwen papiertje)

Link to comment

Beramuda's....hehe blijven leuk vor het testen van snelle branders :twisted:

Het lijkt me echt geen fijn gevoel om zo'n zelfgemaakt geweer met kogel nog geen 30 cm van je gezicht af te laten afgaan....Stel hij knalt, ben je de klos....
Het lijkt me wel vet om te maken, maar ik blijf toch liever aan pyro doen! 'K ben trouwnes wel erg benieuwt naar je ontwerp en hoe je alles inelkaar hebt gezet :wink:

Link to comment
:shock: Sorry, maar je tekst is heel moeilijk leesbaar, doe alsjeblieft iets aan je spelfouten, en hoofdletters en punten zijn ook welkom.

Verder wel een leuk idee om zelf 'vuurwapens' te maken, maar ik zou geen plastic nemen, straks explodeert ie..

Als lading kun je ook whistle gebruiken, dat is erg sterk spul. (Hè Warcore :( )
Gister een klein beetje whistle (1.5g?) in een driehoekje papier opgevouwen, met een lontje erbij, en afgestoken in de tuin. Wat een klap! We schrokken ons kapot. :D Het is echt goed spul!
(Jah we stonden ook maar op 1.5m afstand, niet verwacht dat het al zo hard zou gaan in een opgevouwen papiertje)


Er staat in de tekst dat het een Roest Vrij Stalen buis is met een wanddikte van 1,5 mm.
En Whistle heb ik ook geprobeert, is inderdaad best spul

P.S sorry voor mijn spel fouten ik zal wel effen editen.
Link to comment

@Tommy Ik denk dat het ontbreken van komma's ook een grote rol speelt in de onleesbaarheid...

Maargoed, het lijkt me best vet om zelf vuurwapens te maken, het lijkt me alleen iets minder spectaculair en gevaarlijker dan pyro.

Link to comment

@ Tommy: Waar jij overspreekt is niet echt een vuurwapen.
Het is niet omdat je precies een geweer/rifle hebt gemaakt en er iets kan mee afvuren op basis van vuur/explosie dat je een vuurwapen hebt gemaakt hoor. De loop van een vuurwapen is veeel dikker, aan de binnekant van de loop is er draad ingetrokken zodat je kogel rond zen eigen as spint en zo zen baan beter houd :!:

Als je van je zelf zegt dat je een vuurwapen hebt dan denkt iedereen hierbij aan: 9MM ,0.300 Win.Mag.,....
Wat denk je dat een roest vrij stalen buisje met een wantdikte van 1.5mm
niet kan openknallen... Dan ben je doorzeeft ! Ooit al gehoort van metaalvermoeidheid
Dit is de oorzaak van veel ongelukken niet enkel met pyro/explosieven maar op bouwwerven ect...

Je bent onveilig bezig en als je dat geweer regelmatig gebruikt ga je 1 van dees je kop eraf blazen !

Wanneer men Pyro/Chemie lab af is ga ik men schietvergunning halen, voor een ECHT VUURWAPEN en geen speelgoed

Groeten,

Link to comment

Ik heb wel een paar wapens gemaakt, maar dat was meer voor de lol. Ik heb ze nooit gebruikte voor wat dan ook.

Op zich lijkt het me wel leuk om een kanon te hebben. Een kleine die ze in de middeleeuwen hadden, of een haakbus.

Link to comment

Kanonnen.....Lijkt me heerlijk om er een te hebben :( ! Ik zou er best een willen maken, alleen een dikke metalen buis vinden is best lastig, en dan moet je in die dikke metalen buis nog een gat boren voor de lonte, wat ook niet met elke boormachine kan....
Maar als ik een geschikt buis tegenkom, ga ik er zeker eentje maken !

Link to comment

Sorry vergeten te melden :oops: dat dit een aantal buizen over elkaar overlapt zijn(3 keer 1.5 mm ) voor het herlaad systeem.

Bedoelen jullie zo een modern kanon of een uit de Gouden Eeuw?

En als nog ik ben niet zo stom om die hele huls vol te doen met explosieven. Ik heb eerst testen gedaan natuurlijk (op 8 meter achter een betonnen muur). De huls komt ongeveer tot ca 1/3 1/4 vol en daarop de Lichtkogels en daar een kartonnetjeover. De Lichtkogels zijn ook kleiner dan de binnen diameter zodat de druk sneller weg kan (dit draden zijn daardoor ook overbodig & is veiliger).

Ik wil als ik 16 ben ook op schietsport maar een revolver is al gauw €600,- en anders gebruik ik maar een revolver van de vereniging.

groeten Tommy.

Link to comment
Sorry vergeten te melden :oops: dat dit een aantal buizen over elkaar overlapt zijn(3 keer 1.5 mm ) voor het herlaad systeem.

Bedoelen jullie zo een modern kanon of een uit de Gouden Eeuw?

En als nog ik ben niet zo stom om die hele huls vol te doen met explosieven. Ik heb eerst testen gedaan natuurlijk (op 8 meter achter een betonnen muur). De huls komt ongeveer tot ca 1/3 1/4 vol en daarop de Lichtkogels en daar een kartonnetjeover. De Lichtkogels zijn ook kleiner dan de binnen diameter zodat de druk sneller weg kan (dit draden zijn daardoor ook overbodig & is veiliger).

Ik wil als ik 16 ben ook op schietsport maar een revolver is al gauw €600,- en anders gebruik ik maar een revolver van de vereniging.

groeten Tommy.

Om in het bezit te zijn van een vuurwapen moet je minimaal 18 zijn, 2 jaartjes langer wachten dus :wink:
Je kan al wel op 16 jarige leeftijd vuurwapen schieten.
Link to comment

Ja maar volgens mij mag je dan wel al lid zijn van een vereniging.
Me broer mog ook gewoon meedoen en toen was hij nog maar 14 dus ik hoop dat lidmaatschap mag vanaf 16 jaar.

Voor de genen die erop zitten, weten jullie vanaf welke leeftijd je lid mag worden van een schietclub?

BVD Tommy

Link to comment
Ja maar volgens mij mag je dan wel al lid zijn van een vereniging.
Me broer mog ook gewoon meedoen en toen was hij nog maar 14 dus ik hoop dat lidmaatschap mag vanaf 16 jaar.

Voor de genen die erop zitten, weten jullie vanaf welke leeftijd je lid mag worden van een schietclub?

BVD Tommy

Als hij 14 was en mee mocht doen was dit niet legaal.
Om vuurwapen te schieten MOET je minimal 16 zijn.
Om lid te zijn mag wel vanaf elke leeftijd denk ik, maargoed heb je niks aan als je niet mag schieten.
Link to comment

@ Tommy : hier in België zijn de regels : vanaf 16 jaar mag je een voorlopige vergunning hebben en onder toezicht van meerderjarige met een vergunning schieten in een club :!: Onder de 16 vergeet het maar.
Zoals al gezegt is als je broer op zen 14 schoot was dit illegaal en wil ik wel eens weten met wat voor wapen... voor een 14 jarige...


NG snapt helamaal waar ik het over heb als ik een vuurwapen bedoel.
Ik heb al met enkele wapens geschoten (wel degelijk vuurwapens) waaronder :
9mm,.45 S&W,.40 ACP pistool (copkiller...)
smith rubin (oorlogsmunitie: schiet je doormeer als 6mm dik staal HV-munitie: High Velocity munitie)
.22 zoals NG 1 bezit

Dit is geen speelgoed en kan je helemaal niet zo makkelijk aankomen :!:
Trouwens een pistool kost inderdaad veel,afhankelijk wat je wilt...
Een Five-Seven voor elke bekende wapenliefhebber zeker en vast bekend, kost slechts 650€ met 3 laders en 2 patroondozen van 100stuks/doos. Spijtig maar genoeg wordt dit prachtstuk niet legaal in België verkocht.
Een pistool is trouwens lang niet zo aangenaam om mee te schieten, kan je ook niet met zo een zware munitie schieten.Ik prefereer de Long Rifle :( Kan je veel precieser schieten.


Groeten,

Link to comment

Jazeker een longrifle is een prachtgeweer!
De mondings snelheid is ook vele malen hoger door de langeren loop.

En dat me broer (toen hij 14 was) mocht schieten was voor een bedrijfs uitje, Ik weet niet of dat uitmaakt.Maar ik zal het wel eens vragen hoe dat zit ik woon er niet heel ver vandaan. En het ligt op hetzelfde Industrieenpark als me vaders bedrijf.Dus als ik daar ben kan ik nog even snel langs gaan.

groeten Tommy

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...