IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

8 Pages V  « < 6 7 8  
Reply to this topicStart new topic
> Aluminiumpoeder
Prophet
post Jan 31 2010, 22:27
Post #211

Group Icon

Group: Moderators
From: België
Member No.: 252

Ik heb bij bovenstaande 3 posts de namen van de verschillende soorten aluminium poeders vervangen door ----.
Reden:
7. Het is niet toegestaan om concrete winkels, website's en personen voor het verkrijgen van chemicaliën middels dit forum bekend te maken. Ook geen specifieke prijzen, productnummers, plaatsen etc. die het zoeken via bijv. google vereenvoudigen. Vragen waar (bepaalde) chemicaliën verkrijgbaar zijn is eveneens niet toegestaan.

Gelieve hier in het vervolg meer aandacht aan te besteden!

--------------------
Because, when you think about it, what did I really do? I crossed an imaginary line with a bunch of plants.
Go to the top of the page

+Quote Post
PyroPowerZ
post Feb 1 2010, 20:56
Post #212

Group: Members
Member No.: 3.000

Sorry,

Ik zal er op letten.
Kun je de link ook weghalen, daar staat het product ook in vermeld.

* Done, T*

+Quote Post
Atmosphere1
post Feb 19 2010, 18:25
Post #213

Member No.: 461

Het project "aluminium poeder maken" heb ik maar weer eens nieuw leven ingeblazen. Het walsen van aluminium poeder met behulp van stalen kogels ,daarop is het hele idee gebaseerd. En het werkt ! Vooral als het om de kwaliteit gaat .
Voor zover ik weet heeft nog niemand deze methode ooit toegepast (wereldwijd), dus nadere informatie hierover is negens te vinden.
Attached Image

Alvast een fototje van de onderste schijf met daarop folie + stalen kogels + terpentine

+Quote Post
Lontje
post Feb 20 2010, 15:22
Post #214

From: Boerenkoolstronkradeel en dan rechtsaf.
Member No.: 3.014

rolleyes.gif Volgens mij heeft dit perspectief,alleen snap ik het idee hierachter nog niet helemaal.
Draait de onderste plaat scheef-onder een hoek zodat de kogels over het alupoeder gaan rollen.
Of heb je bovenop nog een schijf die de andere richting opdraait die je kunt aanspannen tegen de kogels,zodat je het wals effect krijgt.

Misschien zou je met een schuine rubberen strip je media weer naar het binnenste gedeelte van je as kunnen schuiven.

Vind het een razend leuk idee trouwens,ben benieuwd hoe het verder gaat.

Ohw zie nu net dat dit 2 topics gaat beslaan srry.

This post has been edited by Lontje: Feb 20 2010, 17:01

--------------------
Ik geniet er elke keer weer van.

+Quote Post
Atmosphere1
post Mar 2 2010, 14:41
Post #215

Ik zal het idee nog wat verduidelijken met foto .

Alle schijven liggen gewoon horizontaal in ieder geval, en de schijf waar de kogels op liggen draait niet.
Het principe is inderdaad min of meer het zelfd eals het walsen voor de productie van aluminiumfolie , waarbij
de folie steeds dunner word. Verschil is dat ik he tmet kogels doe en niet met een wals . De folie wordt steeds dunner
en valt op den duur vanzelf uit elkaar in poeder. Kogels geven maar een heel klein raakvlak , maar wel met grote druk.
Naar mate de folie fijner wordt gaat de bovenste schijf steeds soepeler draaien.

This post has been edited by Atmosphere1: Mar 2 2010, 14:46

+Quote Post
Berke_Experiment
post Mar 3 2010, 16:59
Post #216

Member No.: 1.553

Ziet er zeker netjes uit! Ik twijfel altijd aan het rendement van zo een toestel; als je weet dat Al niet zo duur is en een toestel bouwen altijd risico's inhoudt maargoed. Mooi gedaan!

--------------------
Too much is never enough.
Don't blame me.

+Quote Post
pdfbq
post Mar 4 2010, 21:25
Post #217

Member No.: 3.042

QUOTE (Berke_Experiment @ Mar 3 2010, 16:59) *
als je weet dat Al niet zo duur is
Ja hallo smile.gif Dat is nu toch juist helemaal de fun! Volgens mij maakt Atmosphere1 ook zijn eigen KClO3/4 en als je dan dus ook zelf je supergoede Al poeder weet te fabrieken, da's toch prachtig om vanuit nix uiteindelijk hele goede flash te kunnen maken?
QUOTE (Berke_Experiment @ Mar 3 2010, 16:59) *
en een toestel bouwen altijd risico's inhoudt maargoed.
Hier ben ik wel benieuwd: Welke risico's?

--------------------
Castles made of sand melts into the sea, eventually.

+Quote Post
explomaan
post Mar 4 2010, 23:13
Post #218

From: Earth
Member No.: 260

Je kan natuurlijk perongeluk zo'n halter op je tenen laten vallen tongue.gif
Nee sorry, ik denk dat je de kosten bedoeld? Het principe dat je vanuit spullen die altijd beschikbaar zullen blijven een krachtige flash kan maken stelt mij gerust. Zelfs als de sukkels die het in nederland en europa het voor het zeggen hebben er in slagen om alle chemicalien te bannen zijn er voor ons nog mogelijkheden biggrin.gif
[/offtopic]

This post has been edited by explomaan: Mar 4 2010, 23:17

+Quote Post
Atmosphere1
post Mar 5 2010, 20:25
Post #219

Goed gezien ! De grondstoffenleverancier voor flashpowder is de Albert Heijn op de hoek !
Daar komt nog bij dat ik vooral niet te veel op voorraad wil hebben en gek genoeg ben om zelf poeders te gaan maken.

En het apparaat kan ook zorgen voor Mg poeder , Zn poeder , Mg/Al poeder in verschillende fijnheden.

+Quote Post

8 Pages V  « < 6 7 8
Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

RSS Lo-Fi Version Time is now: 7th September 2010 - 09:45