Jump to content
PyroForum.nl

Rode En Paarse Ster Mix


dieselpower

Recommended Posts

Oke het werd wel eens tijd dat ik ook eens een filpje laat zien...
Het is niet echt overtuigend rood en paars...
De paarse was als blauw bedoelt maar mijn CuSO4 is niet helemaal droog daardoor geeft hij paars en zal hij ook wel wat trager branden, hij is afgeleid van een blauw bengaals vuur, ik heb wel NaClO3 en suiker gebruikt,
de rode is al eens gedaan door Tyneman, maar weer NaClO3 gebruikt in plaats van KClO3...


Gr33tzz

Paars__rood__samen.wmv

Link to comment

Mooie poging tot paars
je moet koperoxide én strontiumcarbonaat gebruiken voor paars, dan zijn ze mooier.

Bleser - Paars Organisch
68...........KClO4 (door KClO3 vervangbaar)
11...........PVC (door Parlon vervangbaar)
9.............SrCO3
6.............CuO
5.............Dex.

Da's de compo die ik gebruik, werkt prima en brandt redelijk snel.
Cutstars van 3×5×2 mm branden 2-3 seconden (dé perfecte brandtijd voor gekleurde stars in kleine shells)

Edited by Duvel
Link to comment
(...) maar weer NaClO3 gebruikt in plaats van KClO3...
Je weet dat de natrium uit natriumchloraat een oranje verkleuring van je vlam geeft? Natrium in een blauwe vlam zou in principe zelfs in staat moeten zijn de vlam (voor het oog) wit te maken.

De hierboven genoemde compo is wat mij betreft (tot nog toe) dé paarse compo. Zowel cut als rolled stars van te maken, goed ontsteekbaar, helder en langzaam brandend.
Link to comment

Ik sluit me volledig bij miech aan, het is echt een simpele compositie...(ja ik weet dat natrium verkleuring geeft)
Waarom dat ik NaClO3 gebruikte, die had ik nog liggen, was droog en ik had geen zin om eerst om te zetten naar KClO3, dat zal ergens deze week wel gebeuren, waarschijnlijk zaterdag... dan probeer ik de composities opnieuw, ik post de resultaten wel

Gr33tzz

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...